המשבר בחברה של הלל יעקובזון

חרף ההסכמות שהושגו: 'נט-סורס' מפטרת מאות נשים חרדיות

איש העסקים החרדי הלל יעקובזון החליט באופן סופי לסגור את חברת נטסורס שהעסיקה מאות נשים חרדיות. עשרות קיבלו כבר הערב מכתבי פיטורין. הלל יעקובזון בעבר: "הסיתו עובדות נגדי" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הפעם זה סופי? בשעות האחרונות קיבלו עשרות עובדות חרדיות בחברת הטלפוניה "נטסורס" של איש העסקים הלל יעקובזון מכתבים בהם הוזמנו לשימוע לפני פיטורין. המהלך מגיע שבועות ספורים לאחר שהחברה שלחה מכתבי פיטורין למאות עובדות בחברה, אך לאחר מכן משכה אותם לאחר שההסדרות הגישה תביעת ענק חסרת תקדים נגד החברה ובעליה.

בשבועות האחרונים ישבו הצדדים למשא ומתן, כשאת העובדות ייצגו נציגי ההסתדרות שהביעו תקווה כי יעקובזון יחזור בו מהחלטתו לסגור את החברה. אך כעת נראה כי יעקבזון מתעקש לסגור את החברה ולא ימשיך את פעילותה. ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים תשלח החברה מכתבי פיטורין לכל עובדות החברה ותמשיך בהליכי הסגירה.

גורמים בהסתדרות אומרים ל"כיכר השבת" כי בשעות האחרונות, לאחר שנודע כי "נט-סורס" החליטה להמשיך בהליכי הסגירה של החברה, החלו הגורמים הרלוונטיים לדון בנושא אך עד לשעה זו לא החליטה ההסתדרות כיצד לפעול והאם לחדש את ההליכים המשפטיים נגד החברה ובעליה.

כזכור, לפני כחודש הגישה ההסתדרות תביעת ענק נגד בעלי החברה והחברה עצמה, ההסתדרות תבעה סכום חסר תקדים של למעלה מ-100,000,000 (מאה מיליון שקלים) בעקבות טענות ההסתדרות על שורה של הפרות חוקי העבודה ועבירות על החוק האוסר הפרעה להתארגנות עובדים.

מנגד, בעלי החברה, הלל יעקובזון, טען כי לא מדובר בהפרעה להתאגדות וכי החליט לסגור את החברה לאחר שלטענתו החברה נפתחה כמיזם חברתי ומעולם לא הכניסה רווחים. לטענתו, בעקבות הליכי ההסתדרות החלו חלק מהעובדות וחלק מנציגי ההסתדרות להסית נגדו, מה שגרם להחלטתו לסגור את החברה.

מקורביו של יעקובזון ששוחחו עם "כיכר השבת" זמן קצר לאחר שליחת מכתבי הפיטורין טענו כי מדובר בהחלטה סופית ממנה לא יחזור. למרות זאת, בדיון שנערך לפני מספר שבועות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעו הצדדים להסדר זמני לפיו החברה תכיר בהסתדרות החדשה כארגון יציג של מאות העבודות, ותדון עמה אודות הליכי הפיטורין.

מחברת נטסורס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": כפי שהודענו בעבר, חברת נטסורס סוגרת את פעילות המוקדים עקב סיום התקשרות עם לקוחות והיעדר אופק עסקי. החברה החלה בהליכי פיטורים באופן מסודר, ומסרה על כך הודעה לבית הדין לעבודה. החברה תשמור על מלא זכויותיהם של העובדים, כפי שהקפידה עד היום. מתוך כ-300 העובדים שנותרו בחברה, החלו הליכי פיטורים של כמה עשרות. זהו השלב הראשון בהליך הסגירה".

מההסתדרות לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר