"לכלב תשליכון אותו"

פרוש מסביר: דבריי נגד נשות הכותל הם ציטוט מרש"י

בעקבות הגשת הקובלנה לוועדת האתיקה נגד סגן השר פרוש על דבריו נגד 'נשות הכותל', שיגר פרוש מכתב בו הוא מסביר כי ציטט את רש"י המדבר בחריפות נגד הפוגעים בליבת היהדות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בעקבות הגשת הקובלנה לוועדת האתיקה נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש על דבריו הנוקבים שנאמרו במליאת הכנסת נגד קבוצת "מחללות הכותל" כי עליהן נאמר "לכלב תשליכון אותו", הסביר אתמול (רביעי) סגן השר פרוש במכתב ליו"ר הוועדה כי על רקע מעשי החילול הנוראיים של הקבוצה הרפורמית בחר לצטט את רש"י הקדוש המדבר בחריפות נגד הפוגעים בליבת היהדות.

"אני מבקש להסביר את תפקידו של נציג יהדות התורה בנאומים מסוג זה", פתח פרוש את מכתבו. "בנאומי, הקראתי את הפסוק בפרשת משפטים, הפרשה של אותו השבוע, 'ואנשי קודש תהיון לי ובשר בשדה טרפה לא תאכלו, לכלב תשליכון אותו'.

צפו בנאום של פרוש: "לכלב תשליכון אותו" (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

"רש"י מסביר ואומר דברים ברורים, 'ואנשי קודש תהיון לי, אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבילות וטריפות הרי אתם שלי', דהיינו של הקב"ה, 'ואם לאו אינכם שלי', ואם לא, אתם לא של הקב"ה, אם כן, מה עושים עם בשר טריפה שאסור לאכול, אומרת התורה, 'לכלב תשליכון אותו", הסביר פרוש.

פרוש המשיך וכתב כי "מאחר שלא שמעתי שנשות הכותל מתנזרות ממאכלים שאינם כשרים ומבשר שאינו כשר, הרי שהתורה ורש"י הקדוש פסקו את פסוקן, אך בוודאי שאם הן תקפדנה על שמירת כשרות, ויוצהר כי אינן אוכלות פיגולים וטריפות, אז אתנצל בפניהן. איני חושב שיש מקום לבוא בטענות על רש"י או דבריו הקדושים, המקובלים מזה מאות שנים בכל העם היהודי".

"בכדי לשבר את האוזן", המשיך פרוש. "דומה הדבר לאדם שאינו משתייך לעם היהודי ויטען שאסור לומר בכנסת את הפסוק, 'אתה בחרתנו מעל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות', בטענה שמדובר בדברי הסתה ואפליה. אני בן העם היהודי ואני גאה בכך, אין דבר יותר לגיטימי ומכובד בעיני, מאשר לצטט את דברי רש"י הקדוש בנאום מעל בימת הכנסת".

כזכור, במסגרת דיוני מליאת הכנסת בהצעות אי האמון, התייחס סגן שר החינוך להחלטה הפוגענית שהתקבלה בישיבת הממשלה סביב הקצאת מקום בכותל המערבי לקבוצת 'מחללות הכותל' והאשים את הרפורמים בהתבוללות הנוראה השוררת בארצות הברית.

סגן השר פרוש אמר כי "את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".

בתגובה הוגשה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד סגן השר על דבריו. המתלונן כותב בדבריו כי התבטאות זו אינה ראויה לביטוי בכנסת, וכי מדובר ב"ביזוי של יהודים על ידי יהודים".

"לדעתי, מתחייבת ענישה ולפחות התנצלות מתבקשת", כתב המתלונן לוועדת האתיקה .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר