רב הכפר הזהיר

"אם הגברים לא יעזבו את עזרת הנשים - החתונה לא תתחיל" • האזינו

רבו החדש של כפר חב"ד הזהיר את החוגגים - קרובי משפחה שאינם משתייכים לחב"ד - שנכנסו לעזרת הנשים: "אם לא תצאו, החתונה לא תתחיל". אחד מהחוגגים: "רב אמיתי שאינו חושש מאיש וניצב כארי מול פרצות בגדרי הצניעות" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר אשכנזי, ארכיון (צילום אליהו לוי, COL)

רבו החדש של כפר חב"ד הגאון רבי מאיר אשכנזי ממשיך להילחם על שמירת הצניעות בכפר. אם היו כאלו שסברו כי מדובר בגחמה רגעית וחולפת, מתברר כי הרב אשכנזי הצעיר לקח את נושא הצניעות לידיים ומטפל בעניין במלוא הרצינות, בין היתר באמצעות פרסום תקנון הצניעות המקיף.

אתמול (רביעי) בערב התקיימה חתונה באוהל (אולם השמחות בכפר). אחרי החופה, לפני כניסת החתן והכלה, נכנסו סב החתן והדוד שאינם שומרי תורה ומצוות לעזרת הנשים וישבו בצד של הנשים יחד עם המשפחה.

הדבר הפריע לחלק מן האורחים שזעמו על הפרצה לכאורה בחומות הצניעות ולבני המשפחה שעירבו את הרב ודנו עמו כיצד יש לפעול בעניין הרגיש.

בתגובה, הרב לקח את המיקרופון והורה להפסיק לנגן את המוזיקה תוך כדי שהוא מודיע לקהל המשתתפים שהחתונה לא תימשך באם הגברים לא יעזבו מיד את עזרת הנשים ויעברו לשבת בעזרת הגברים.

בתחילה ניסו הנוכחים להתעלם מהבקשה, אולם עד מהרה הבינו שהרב עיקש בדעתו וכי הוא עומד על כך שיקיימו את דבריו. על כן, לא נותרה כל ברירה אלא להשיב את גדרי הצניעות ולהפריד באופן הרמטי בין עזרת הגברים לנשים, רק לאחר מכן נמשכה החתונה כסדרה.

מרבית האורחים שיבחו את הרב על עמידתו האיתנה כלוחם על שמירה על גדרי הקדושה. "זהו רב אמיתי שאינו חושש מאיש וניצב כארי להקפיד על גדרי הצניעות". מנגד, אחרים טענו כי מדובר בהתערבות שלא במקומה בשמחה פרטית של אנשים, מה שגרם אולי אף להרמת גבה ולפליאה מצד האורחים שאינם בקיאים בהלכות צניעות.

האזינו להקלטה מהודעת הרב באולם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר