"הרב עפג'ין בקשיים כלכליים"

הכולל היוקרתי קורס? "האברכים התבקשו לחפש מקום חדש"

כולל האברכים הנחשק של המקובל הרב אבנר עפג'ין שהעניק תנאים מיוחדים לאברכים עומד לקראת סגירה, כך מספרים אברכים ל"כיכר השבת": "כבר שלושה חודשים שלא העבירו את המלגה" (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
המקובל הרב אבנר עפג'ין (צילום ארכיון: שוקי לרר)

פרסום ראשון: עשרות אברכים הלומדים בכולל "אמת ושלום" בראש העין שבנשיאותו של המקובל הרב אבנר עפג'ין, קיבלו היום (חמישי) הודעה לפיה החל מה"זמן" הבא הכולל ייסגר ו-40 האברכים שלומדים בו ייאלצו למצוא לעצמם מקום לימודים חילופי.

ראש הכולל, הרב עקיבא מדלוב, מסר לאברכים הודעה לפיה הכולל ייסגר מאחר והישיבה של הרב עפג'ין בה שוכן גם הכולל גדלה, ואין בה עוד מקום לאברכים בבית המדרש.

אלא שבשיחות עם "כיכר השבת" מספרים אברכים שלומדים ב"כולל" כי למעשה הסיבה בגללה הוחלט לסגור את הכולל היא שהרב עפג'ין נקלע לקשיים כלכליים ואינו יכול עוד לממן את הכולל שעד לאחרונה העניק לאברכים תנאים טובים יחסית. המלגה בכולל, לפי הידוע, עמדה על סכום של כ-4,000 שקלים והכולל גם הציע לאברכים ארוחות יומיות.

"בשנה האחרונה חווינו על בשרינו את הקשיים הכלכליים" אומר ל"כיכר השבת" אברהם, אברך שלומד בכולל: "לא תמיד קיבלנו את המלגה, לעתים קיבלנו רק חלק מהמלגה ולעתים גם את זה לא. הרב אמנם נתן לנו כל כסף שהצליח לגייס, אך הבנו שהרב עפג'ין נקלע לקשיים". האברך מספר כי בשלושת החודשים האחרונים האברכים לא קיבלו בכלל מלגה. לדבריו, ראש הכולל הבטיח כי בימים הקרובים ישולם לאברכים חלק מהמלגה, אך הכולל כאמור יסגר.

האברכים מספרים כי הרב עפג'ין נקלע לקשיים מאחר ולפני כשנה וחצי החליט לפתוח משחטה בצפון עליה הוא יפקח. לצורך כך גייס הרב כספים מתרומות והמשחטה אמורה הייתה להפוך רווחית ולהחזיק את מוסדותיו של הרב. הרב אף הצהיר לפני כשנה כי הוא מתכנן לפתוח כולל ל-3,000 אברכים שימומנו מהכנסות המשחטה, אלא שלאחר מספר חודשים התברר שהמשחטה מסבה נזקים כלכליים כבדים במקום להפוך לרווחית.

האברכים ששוחחו עם "כיכר השבת" ביקשו להדגיש כי הם מוקירים טובה לרב על חמש השנים במהלכם החזיק אותם הרב עם תנאים טובים מהמקובל ב"כוללים" במרכז הארץ, אך הם כואבים את סגירת ה"כולל" המרכזי.

את תגובת הרב עפג'ין לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר