להתחמם בלי להזיע: הביגוד התרמי בשבילכם

ביגוד תרמי - הפיתרון המושלם לבגד שישמור על חום גופכם, אך לא יסרבל אתכם או יגרום לכם להזיע. אז איזה סוג כדאי לקנות, מפוליאסטר, מצמר או אולי דווקא ממשי? בכתבה שלפניכם (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

בישראל, כמו בישראל, החורף הולך וחוזר, אבל עדיין צפויים לנו ימים קרים. אם גם אתם מתלבטים כל בוקר, אם ללכת על ביגוד חורפי, מזיע ומסורבל, או להסתפק בבגד קליל שגורם לכם לקפוא, או אם ברצונכם לעשות פעילות גופנית גם בימים סגרירים - ביגוד תרמי זה הפיתרון המושלם בשבילכם.

מהו ביגוד תרמי?

ביגוד תרמי הוא פיתוח חדשני של סיבים חלולים, המיוצרים ממגוון סוגי בדים, המיועד לשמירה על חום הגוף ובמקביל לנדף החוצה את הזיעה בלי להרטיב את הבגדים. בניגוד לבגד רגיל, בו הזיעה מצטברת במקום אחד ומרטיבה את הבגד, מה שגורם לחוסר נוחות ולהתקררות, הסיבים של הבגד התרמי פועלים לפיזור הרטיבות בשטח גדול יותר, מה שגורם להתנדפות מהירה. בנוסף, כאמור, הסיבים יוצרים שכבת בידוד השומרת על חום הגוף גם במצבי קור.
ביגוד תרמי מיוצר מכמה סוגי בד שונים, כאשר לכל סוג בד ישנם את היתרונות והחסרונות שלו, ולכן כדאי להתאים את הבגד והסוג שלו, למצב בו אנו משתמשים בבגד.

הסוגים:

מרבית הביגוד התרמי מיוצר על בסיס פוליאסטר, אלו הם הבגדים הנפוצים, שגם בהם יש כמה סוגים. בנוסף מייצרים ביגוד תרמי מצמר מרינו וממשי מטופל.

פוליאסטר

הפוליאסטר הוא חומר סינטטי, המיוצר מכמה סוגי סיבים, כמו מיקרו פליז ואחרים, משקלו נמוך, הוא גמיש מאוד ומנדף זיעה בצורה טובה. הביגוד התרמי המיוצר על בסיס פוליאסטר מגיע בשלושה רמות של בידוד, המיועדים למצבי קור שונים, הם מסומנים בשמות (קליל, בינוני וכבד) וכן במספרים לפי "לבל" כלומר רמה.

Level 1 - Lightweight: ה"לבל" הראשון והקליל, מיועד לכאלה המטיילים במקומות שאינם קרירים במיוחד או אינם רגישים לקור כל כך. הבגד יהיה מורכב משכבת בד דקה, הנידוף יהיה ברמה גבוהה ובמקביל הבידוד יהיה ברמה בינונית בלבד.

Level 2 - Midweight: הרמה השנייה, מתאפיינת ברמת בידוד גבוהה יותר, לכאלה הזקוקים לחום רב יותר, אך במקביל רמת נידוף הזיעה יורדת והופכת לאיטית יותר.

Level 3 - Heavyweight: הרמה השלישית כבר מיועדת למצבי קור קיצוניים ומקפיאים במיוחד. רמת הבידוד גבוהה, ואתם תרגישו ממש חם, אבל כאמור הזיעה לא ממש תנדוף במהירות.

היתרון: הביגוד התרמי המיוצר על בסיס פוליאסטר, הוא זול, קל לשמור אותו ולכבס אותו והוא נשמר לזמן רב.

החסרון: כשהבגד רטוב ייתכנו ריחות לא נעימים במיוחד, וגם המגע של הבגד ישירות על הגוף לפעמים אינו נח כל כך.

צמר מרינו

המרינו הינו סוג הכבשים שמהן מייצרים את מרבית הצמר בעולם. המרינו הוא צמר נעים ומחמם מאוד. צמר המרינו מבודד בצורה טובה, זאת מכיוון שהסיבים שלו, חזקים ודקים.

בגד המיוצר מצמר המרינו מסוגל לספוג נוזלים עד כשליש ממשקלו, ועדיין תרגישו שהבגד יבש ונעים.

היתרון: אין ריחות לא נעימים, הוא נעים למגע ונח לגוף וגם מבודד ברמה גבוהה.

החסרון: עלות הצמר נחשבת ליקרה, ולכן לעיתים משלבים בו גם חומרים סינטטים, מה שפוגע באיכות. כמו בגדי צמר רבים, גם בגד תרמי מצמר מרינו מתכווץ לעיתים בכביסה והוא נשמר לזמן קצר יותר.

משי מטופל

זהו סוג הבד שהכי פחות משתמשים בו בבגדים תרמים, אך סיבי המשי הינם מבודדים בצורה מיטבית, זאת בשל היותם דקים במיוחד. המשי עובר עיבוד כמיקלי, שמשפר את יכולותיו בנידוף הזיעה.

היתרון: מבודד מעולה, מנדף זיעה טוב ונח מאוד ללבישה.

החסרון: יקר, נהרס במהירות ודורש כביסה מיוחדת.

לביגוד תרמי מושלם הקליקו>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר