סערת הרפורמים

גפני: "שכל העולם ידע שלא תהיה שום הכרה ברפורמים בשום תחום"

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש את חוק המקוואות של ח"כ גפני, שאומר הבוקר ל'יתד נאמן': "האמירה הציבורית היא ודאית שאין שום ספק ושום גמגום בעניין הזה, שלא תהיה הכרה ברפורמים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton - פלאש90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש את "חוק המקוואות", של ח"כ משה גפני, המבקש לעקוף את בג"ץ המקוואות, שאפשר לרפורמים להטביל ל"גיור" במקוואות של המועצות הדתיות. על פי החוק, ניתן יהיה לטבול במקוואות רק טבילות הלכתיות בכפוף לאישור הרבנות הראשית.

הבוקר, עיתון יתד נאמן, חוגג את ההישג, ומצטט את יוזם החוק, ח"כ גפני, שאומר: "השקענו מאמצים רבים לקידום החוק, אך ורק בשל החשש שמא עלול להיווצר רושם כביכול ישנו איזו בדל של הכרה ברפורמים או בקונסרבטיבים. מבחינה ציבורית ביקשנו לגדוע את ההליך הזה שאינו מתחיל, ולעולם ועד לא נכיר ברפורמים אשר פוגעים בתורה וביהדות, לכן היה חשוב לנו שיחל הליך החקיקה באופן מיידי, שכל העולם ידע שלא תהיה שום הכרה ברפורמים בשום תחום, צורה ונושא. לכן ראינו גם ביהדות התורה וגם בש"ס חשיבות עליונה בזה שהחוק יאושר באופן מיידי, כאשר לכל הפחות תחילת הליך החקיקה יהיה כבר השבוע".

יתד נאמן מציין כי קודם ההצבעה על אישור החוק בוועדת השרים, התקיים כינוס ראשי סיעות הקואליציה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הועלתה התנגדות גורמים בסיעות כולנו והבית היהודי לאישור החוק, והושגו הסכמות בנושא.

ההצעה אמורה להעלות להצבעה במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא, תוך ניסיון להשלים את החקיקה במהירות האפשרית. "האמירה הציבורית היא ודאית שאין שום ספק ושום גמגום בעניין הזה, שלא תהיה הכרה ברפורמים בשום תחום ובשום נושא", אומר ח"כ גפני.

גם שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מתראיין ומצהיר כי "נאבקנו להעלות את הצעת החוק לדיון והצבעה בממשלה וסירבנו לכל ניסיון לדחייה או פשרה שהוגשה לנו. הבהרנו לראש הממשלה כי יהדות התורה לא תוכל לשתף פעולה עם ממשלה המכירה ברפורמים ונותנת להם יד ורגל לרמיסת התורה וההלכה. על ראש הממשלה להחליט האם הוא מעדיף את הרפורמים בחוץ לארץ או את החרדים בארץ. פסיקות בג"ץ לטובת הרפורמים הורסות כל חלקה טובה בתחומי הדת בישראל וזה קו אדום שלא נשלים עימו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר