המהלך הבא של ליצמן

יוזמה: תרופות מצילות חיים - בביטוח המשלים

שר הבריאות יעקב ליצמן מציע להכניס תרופות יקרות ומצילות חיים שלא כלולות בסל הבריאות - לביטוח המשלים. לפי הדיווח בגלי צה"ל, להצעה סיכויים גבוהים. ומה עם מי שאין לו ביטוח משלים? (חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד הבריאות הגיש לשר הבריאות יעקב ליצמן תזכיר לחוק שאמור להיות מוגש בקרוב ומבקש לתת תרופות יקרות ומצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות - במסגרת הביטוחים המשלימים, כך דווח היום (שני) בגלי צה"ל.

בשנת 2007 נתנו בקופות החולים את התרופות היקרות במסגרת הביטוחים המשלימים, אולם המהלך נעצר בשנה לאחר מכן מאחר ועלו טענות כי מדובר בצעד אי שוויוני כלפי אזרחים שלא יכולים לרכוש ביטוח משלים.

לפי הדיווח בגל"צ, ליצמן מציע להכניס את התרופות היקרות לביטוח המשלים - מה שיכסה כ-3/4 מהאוכלוסיה, ולגבי שאר האזרחים, להעניק להם את התרופות היקרות במידה ויזדקקו להן ח"ו - באמצעות דרך אחרת. בדיווח נאמר כי המתנגדים העיקריים לחוק עם ארגונים שיעלו חשש מהעמקת אי השוויון בתחום הבריאות.

"כל עוד לא ניתן להבטיח כי תרופות חיוניות שעלותן גבוהה תכללנה בסל הבריאות הממלכתי, יש להכליל אותן בביטוחים המשלימים של קופות החולים. חלופה זו וודאי שוויונית יותר מרכישה של פוליסות מסחריות" נאמר בתזכיר החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר