קריסת הפשרה הרפורמית

הרב רבינוביץ: "למסור נפש נגד מתווה הכותל הרפורמי"

חודש לאחר שהחלה סאגת מתווה הכותל הרפורמי, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ שנחשב מתומכי ההסכם, חוזר בו. פנה לח"כים החרדים וביקש לבטל את המתווה: "זוהי שעה היסטורית" (אקטואליה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הקש ששבר את גב הגמל? יממה לאחר חשיפת "כיכר השבת" על כך ש"נשות הכותל" פנו לבג"צ בבקשה לצו סעד זמני שיחייב את רב הכותל לאפשר לנשים להכניס ספר תורה פרטי לרחבת הכותל המערבי, פונה רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' לחברי הכנסת החרדים, יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני בבקשה שיתנגדו למתווה הכותל ו"ילחמו על הסטטוס קוו בכותל כמו שנלחמים נגד בג"צ המקוואות".

במכתב ששלח הרב רבינוביץ היום נכתב "עמידתכם האיתנה אמש בנושא חוק המקוואות הוכיחה לעם ישראל כולו מה גודל כוחם של העומדים על משמרת מסורת ישראל. כנגד הרוחות החדשות המבקשות לשבר את הכל ניצבתם איתן, ובכוח שולחיכם הצלחתם למנוע את פריצת גדרות הקדושה במקוואות".

"עתה קוראי אני לכם לפעול באותה הנחישות לעצירת חילול הקודש בכותל המערבי, שאין לשער את נזקיו הרוחניים, במשך שנים ניצבתי לבדי מול מאבקם הנחוש של הזרמים ה"חדשים", וחוד החנית שלהם - ארגון נשות הכותל. שוב ושוב החריפו נשות הכותל את צעדיהן, מתוך מטרה ליצור פרובוקציות, מחלוקת ופגיעה ברגשות המתפללים וקדושת הכותל. כעת גדשה הסאה. הן מבקשים לקרוע את הכותל ואת עם ישראל לזרמים וגזרים, ובה בעת ממשיכים לטעון "כולה שלי".

"לנוכח הסכנה הנוראה המרחפת מעל לכותל, אני פונה אליכם כי תפעלו באותה הנחרצות ובאותה מסירות הנפש לשמור על קדושת הכותל המערבי ולחוקק חוק שישמור את הסטטוס קוו כמו שהיה בטרם החלטתו של השופט משה סובול ביום יג ניסן התשעג"

"זוהי שעה היסטורית ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות" מוסיף הרב רבינוביץ בסיום מכתבו. "יהי רצון שמתוך המכסה ארץ וערפל ששוריים בו לאומים, יהי ה' לנו לאור עולם ונזכה במהרה לאור חדש אשר יאיר על ציון".

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי נשות הכותל פנו בבקשה לאפשר להם להכניס ספרי תורה לכותל המערבי המסורתי, כשהן טוענות כי מתווה הכותל נועד לפתור את עתירת הרפורמים, לטענתן, נשים הפועלות לפי ההלכה והן דורשות להתפלל בכותל המערבי עצמו, עם ספרי תורה.

בעתירה לבג"צ צויין כי הרב רבינוביץ אמר בדיון שנערך במועצת הרבנות הראשית לפני כשנתיים, ונחשף לפני מספר שבועות ב"כיכר השבת", כי נשות הכותל לא פועלות בניגוד להלכה, מה שלטענתן מחייב את הרב רבינוביץ לאפשר להן תפילה בעזרת הנשים של הכותל "האמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר