מכשיר סי.טי. לב הראשון בעולם יתחיל לעבוד בישראל

המשמעות: מניעת צנתורים מיותרים, ואבחון מדויק יותר באמצעות צילום של הלב משני כיוונים שונים. המכשיר החדשני התחיל לפעול בבית החולים כרמל בחיפה, וצפוי להיכנס לבתי חולים נוספים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
סי.טי. לב (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

ישראל משיקה את מכשיר הסי.טי לב הראשון בעולם בבית החולים 'כרמל' בחיפה. המשמעות: מניעת צנתורים מיותרים, ואבחון מדויק יותר באמצעות צילום של הלב משני כיוונים שונים.

המכשיר, שפותח בידי החברה הישראלית 'ארינטה', צפוי להיכנס לבתי חולים נוספים בארץ, ומיועד למיפוי הלב. עבור פיתוח מכשיר הסי.טי הייחודי גייסה החברה למעלה מ-10 מיליון דולר ממשקיעים ישראלים וזרים.

חולים רבים המגיעים לחדרי המיון עם כאבים בחזה, מופנים לביצוע צנתור, כדי לוודא את קיומן (או אי קיומן) של חסימות בעורקים הכליליים, אך בחצי מן המקרים הסתבר שהצנתור היה מיותר.

בראיון ל-ynet, מסביר מנכ"ל 'ארינטה', ד"ר אהוד דפני: "כיום כדי למנוע צנתורים מיותרים שולחים את החולה למבחן מאמץ או מיפוי לב, אבל השיטות האלו לא מדויקות. לכן החלטנו לפתח מכשיר סי.טי ייעוד ללב שייתן תוצאות הרבה יותר מדויקות".

המכשיר החדש יאפשר קריאה ברורה של הלב באמצעות הדמיית תלת מימד טובה, המתבצעת במהירות ואף זולה יותר מהשיטות הנהוגות היום בבתי החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר