ילד יהודי נמסר לאב ערבי

הגר"מ שטרנבוך: "ראשי השלטון והמשפט הם זכר עמלק"

ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך תוקף בחריפות את מערכת המשפט והשלטון בישראל: "שנאתם לחרדים היא שנאת עמלק לישראל, מצוות מחיית עמלק היא על זכר עמלק" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"עמלק שבדורנו": בשיחתו השבועית בהיכל הישיבה הגדולה ברמות שבראשותו, התייחס ראב"ד העדה החרדית, הגאון רבי משה שטרנבוך לפסיקת שופטת בבאר שבע, לפיה ילד שנולד לאם יהודיה ולאב ערבי, אשר התחנך בשנים האחרונות במסגרת דתית אצל שומרי תורה, יועבר לרשות האב הערבי, על אף שעל פי דין תורה דינו כיהודי לכל דבר, ועל אף הנזק הרב שייגרם לילד בהעברתו מרשות יהודית לרשות ערבית.

הגר"מ שטרנבוך, תקף בחריפות את השופטת ואת בתי המשפט ואמר: "בזעזוע שמעתי על מה שגזרה השבוע שופטת בבאר שבע, על ילד יהודי שנולד לאם יהודיה ולאב ערבי, שאף על פי, שהוא היה חי אצל משפחה שגידלתו עד עכשיו כיהודי לכל דבריו, ושמר תורה ומצוות, מכל מקום מעכשיו והלאה הילד יועבר ליד האב הערבי - שיגדלו כערבי לכל דבריו, ואף שעל פי דין תורה הילד הוא יהודי גמור לכל דבריו, והוא גם שומר עכשיו תורה ומצוות".

"אשמנו מכל עם בושנו מכל דור, שנאתם לחרדים כל כך גדולה עד שמוטב להם למסור אותו לערבי ובלבד שלא לחרדים, הם רואים שאנחנו מתרבים ואי אפשר להם לעצור אותנו, ומדמים הם שיכניעו אותנו בבתי משפט ובבג"ץ, אבל כלום לא יועיל להם, שאין כח ביד שום שלטון לרפות אותנו מדרך התורה - אם אנחנו איתנים ללכת בדרך התורה".

הרב שטרנבוך המשיך ותקף: "שנאה זו שבוערת בקרבם, היא שנאת עמלק לישראל, וכפי שאמר הגר"ח מבריסק זצ"ל שמצוות מחיית עמלק אינה דווקא על זרעו של עמלק, אלא על זכר עמלק, והיינו, הכופרים הנלחמים בקדוש ברוך, שהם זכר עמלק, ונצטווינו ללחום נגדם את מלחמת עמלק.

"ובזמנינו אנו רואים את שנאת הדת הבוערת אצל ראשי השלטון והמשפט בארץ ישראל, אשר כל כוונתם הוא לצער אותנו ולרדוף אותנו, והם דומים ממש לעמלק שכל כוונתם במלחמתם הוא רק לצער את עם ה', והם הם זכר עמלק שבדורנו".

הרב שטרנבוך הוסיף ואמר: "הדרך שלנו לבטל את כוחם הוא על ידי חיזוק בלימוד התורה, וכמו שאמרו חז"ל 'כיון שרפו ידיהם מן התורה בא עמלק', וממילא, אם אנחנו נתגבר בלימוד התורה, אנו נחליש כוחם".

"לכן יש להיזהר בימים אלו לא להרפות ח"ו, אלא אדרבה, לחזק את לימוד התורה. ואנו מתפללים שירחם ה' עלינו ויושיע, ויגאלינו מהגלות בארץ ישראל תחת שעבוד מלכויות במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר