קבלת שבת המונית

י-ם: החרדים יוצאים למלחמה בחילולי שבת בשוק מחנה יהודה

הוועדה למען השבת הכריזה על מאבק חדש בעקבות טענות לחילול השבת בשוק מחנה יהודה בי-ם. "בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, קוראים לכל שומרי המסורת לצאת לתפילה המונית בשוק" (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
גרפיטי של האדמו"ר הזקן בשוק מחנה יהודה, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

מלחמות השבת בירושלים חוזרות: בעקבות טענות לחילולי שבת בשוק "מחנה יהודה" בירושלים, בין היתר על בסיס פרסומים על אירועים בתשלום שנערכים בשוק, וועדת הרבנים לענייני השבת בראשותו של הרב יצחק גולדקנופף מכריזה הערב (חמישי) על מאבק חדש.

בהודעה שהפיצה הוועדה לפני זמן קצר נכתב כי "חברת "מזהירי שבת" פנתה לוועדת הרבנים וביקשה את עזרתם למנוע פרצה חדשה בחומת השבת והפעם: בשוק מחנה יהודה בירושלים שהייתה סגורה מאז קום המדינה ועד היום הזה בשבתות ומועדי ישראל".

על פי הודעת וועדת הרבנים "בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א נערך סבב בין רבני ועדת השבת, העדה החרדית והרבנות הראשית לקרוא לכל שומרי המסורת אשר השבת יקרה להם לצאת לתפילה המונית באזור מחנה יהודה, קבלת שבת וערבית בליל שבת ותפילת מוסף לאחר קריאת התורה ביום השבת".

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר הרב יצחק גולדקנופף כי "פנו אלינו היום ממזהירי השבת, החברה שמטפלת בחנויות שפתוחות באזור רחוב יפו בירושלים ומדברת עם הסוחרים שישמרו שבת. אין אף חנות בשוק מחנה יהודה שפתוחה בשבת". לדברי הרב גולדקנופף, החבורה גילתה "מודעה של קבוצה שקוראת לציבור לבוא להגיע לאירוע שכרוך בתשלום".

"פנו לגדולי ישראל בירושלים" מספר הרב גולדקנופף, "ובשלב זה פנינו לכל הרבנים. במידה ולא תצא הודעה עד השעה 23:00 בערב שמבטלים את האירוע - לא תהיה ברירה ונצא לתפילות שבת החל ממנחה בערב שבת ועד למוצאי שבת".

"ככל הידוע לנו" מוסיף הרב גולדקנופף, "מדובר באירוע פרטי שלא קשור לחילולי השבת המתמשכים בעיר. נכון לעתה אנו לא יודעים מי עומד מאחורי האירוע. אנחנו בירושלים לא יכולים להרשות לעצמינו פרצה שכזו, אם נשתוק עכשיו חילולי השבת ימשיכו גם לשכונות החרדיות, זהו אזור שמעולם לא היו בו חילולי שבת ובכל הדורות נלחמו על זה, חובתנו עכשיו להילחם בחילול השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר