הורים לפעוטות וילדים במעון? ותרו על תחפושת בפורים

"כל שנה מחדש כואב לראות ילדים 'אומללים' שבמקום לשמוח וליהנות, הם חייבים להתחפש" - את המשפט הבלתי שגרתי הזה שלחה מרים בלוי להורים במעונות עליהם היא מפקחת ומדריכה חינוכית. יצאנו לברר מדוע (חינוך ילדים, משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
לא לוחץ לו שם קצת? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אין כמו תינוק בכובע טבח לבן או כבאי מאובזר בגרסת מיני זעירה כדי להמיס את הלב, אבל עצרתם פעם לחשוב מה הילדים מרגישים?

הכירו את מרים בלוי - בת 71 מקרית מלאכי, סבתא לנכדים ואף נינים, חסידת חב"ד, העוסקת מזה 30 שנה בהדרכה חינוכית ומפקחת על רשת "מעונות חיה" של כולל חב"ד, הפרושים במקומות רבים בארץ, כמו אשדוד, לוד, ביתר, ראשון לציון וכרמיאל.

במכתב ששלחה להורי הילדים שבמעונות עליהם היא מפקחת, מציגה בלוי בקשה מפתיעה: הורים לפעוטות וילדים במעון? ותרו על התחפושת בפורים.

ילדים נאלצים להתחפש במקום ליהנות

וזה לשון המכתב: "במשך השנה אנו יוצרים עבור הילדים סביבה הנותנת לילדים סביבה יציבה ומותאמת להתפתחות הרגשית והשכלית שלהם. סביבה שבה הם ירגישו בטוחים ושהגירויים במרחב יגרמו להם לפעול ולהתפתח.

ופתאום, מה קורה בפורים? הכל משתנה. חדרים מקושטים וצבעוניים, אנשים מחופשים ואף יש מסכות המסתירות את הפנים. יש ילדים שזה גורם להם לפחד משתק....אפילו חרדה. לשאר הילדים שבגיל המעון כל העניין של "להתחפש" לא מובן בכלל. הם עדיין בקושי בטוחים בזהות שלהם אז הם יתחפשו למשהו אחר??

במעון אנו חוגגים את פורים בשגרה הברוכה. בשבוע שלפני החג אנו מוציאים תיבות מלאות באביזרים "ידידותיים" כגון מגוון של כובעים, כתרים, שכמיות, וכו'. אנו מניחים את התיבה ליד המראה וכשהמטפלת לידם הם בוחרים אביזרים ומודדים אותם. הם בוחנים את עצמם במראה. ילדים שגם את זה לא רוצים, אנו מניחים להם והם פשוט מתבוננים בחבריהם.

כל שנה מחדש כואב לי לראות ילדים "אומללים" שבמקום לשמוח וליהנות הם חייבים להתחפש כי "אמא קנתה תחפושת ב150 ש"ח / זה ממש חמוד / כיף לה לראות את הילד מחופש / מה שלי לא היה, יהיה לילד שלי וכדומה.

אני מצפה מהורי המעון שיעלו לרמה הבאה - לרמה של "מה הטוב ביותר עבור הילד שלי מהבחינה הרגשית וההתפתחותית בגיל המעון".

לא מצאה עבודה, אז הלכה להיות מטפלת

בשיחה עם כיכר השבת, מסבירה בלוי: "יש לי 'אני מאמין' וחזון שמלווה אותי לאורך שנות עבודתי, והוא - 'הילד חשוב לנו מאוד'. כשאני עוברת בין המעונות, אני צופה בילדים, שואלת את המטפלות למראה כל דבר חריג ובעיקר, מעבירה לצוות גאוות יחידה - מטפלת זה מקצוע חשוב שישפיע על הילד בשנותיו הבאות, ולא, חלילה, 'לא מצאה עבודה, אז הלכה להיות מטפלת'".

מרים בלוי ונכדותיה באירוע משפחתי (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר