עסקנים בחיפה טוענים

"התקציב אושר בתנאי לצילום משותף של ראש העיר והרבנים"

גורמים בעיריית חיפה ל"כיכר השבת": תקציב שראש העיר יונה יהב אישר לכנס נגד 'פגעי הטכנולוגיה' הותנה בצילום משותף של עסקנים ורבנים עם ראש העיר. לשכת יונה יהב מכחישה: להד"ם (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
ראש עיריית חיפה יונה יהב (Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90)

בחיפה נערך הערב (חמישי) כנס נגד מה שמכונה "פגעי הטכנולוגיה", אותו יזמו רבנים ועסקנים בעיר. בשיחות עם "כיכר השבת" מספרים גורמים בעירייה כי ראש עיריית חיפה יונה יהב הסכים אמנם להפנות תקציב של 30,000 שקלים לאירוע מתקציב מחלקת התרבות בעירייה, אך לרבנים הוצב על ידי נציג "אגודת ישראל" תנאי להעברת התקציב: שקבוצת רבנים ועסקנים בעיר יפגשו עם ראש העיר ויצטלמו איתו בטקס הענקת התקציב. לפי הגורמים, הרבנים סירבו לצילום והתקציב לא הועבר.

גורמים בעירייה מספרים כי במפלגת דגל התורה ביקשו בשבוע שעבר תקציב לאירוע, אך נדחו בטענה כי ראש העיר חייב לחתום על אישור להעברת התקציב. מתכתובות שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי לאחר שמנהל מחלקת התרבות בעירייה אישר את התקציב בכפוף לאישורו של יהב, לשכתו של יהב לא הגיבה לבקשה.

בתחילת השבוע העביר נציג אגודת ישראל בעירייה את הבקשה לראש העיר, וזו אושרה. אלא שאז קיבלו עסקנים ורבנים בעיר שיחות טלפון בהן הם התבקשו על ידי גורמים ב"אגודת ישראל" להגיע ללשכת ראש העיר לטקס בו יעניק ראש העיר את התקציב. לטענתם, הוסבר להם שהתקציב הותנה בתצלום עם ראש העיר.

בעקבות סכסוך ארוך בין ראש העיר ולשכתו לבין נציגי דגל התורה שמחרימים את יהב, סירבו העסקנים לפגישה. לטענתם, בעקבות כך, התקציב שכאמור אושר לא הועבר לצורך האירוע, ובסופו של דבר נמצאו מקורות מימון פרטיים וגופים מסחריים העניקו חסות לאירוע שהפקתו מוערכת כאמור בכ-30,000 שקלים.

גורמים בלשכת ראש העיר עימם שוחחנו הערב מכחישים את הטענה כי ראש העיר ביקש להיפגש עם העסקנים. מקורביו של יהב אומרים ל"כיכר השבת" כי יהב קיבל רק לפני מספר ימים את הבקשה לאישור התקציב מנציג אגודת ישראל, ואישר אותה.

מקורב ליהב עמו שוחחנו הערב מודה כי אכן התקציב לא הועבר ליעדו, אך לטענתו לאחר אישור התקציב החליטו מארגני הכנס שלא לקחת את הכסף ולפנות למימון פרטי. לדבריו, מדובר בהמשך סכסוך ארוך ומתוקשר בין נציג דגל התורה בעיר לראש העיר יהב, שהגיע לרמה האישית.

מלשכתו של ראש עיריית חיפה נמסר בתגובה: "בנושא אישור התקציב - התקציב אושר באופן חריג באישור ראש העיר בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר הרב אריה בליטנטל, לאחר פנייתו של הרב בליטנטל התקבלה פנייה של חבר מועצה נוסף ונמסר לו על ידנו שהנושא מטופל מול הרב בליטנטל. ככלל ראש העיר איננו מתערב בנעשה בסיעות החברות בעירייה כולל בסיעת שס"ג".

"לאחר אישור התקציב הודיע סגן ראש העיר הרב בליטנטל לגורמים המוסמכים בעירייה כי העסקנים בשמם פנה לבקש את החסות השיגו תקציב לקיום האירוע מגורמים עסקיים וכי אינם נזקקים עוד לתקציב מחלקת התרבות התורנית של עיריית חיפה. בנושא הטענה המועלת על דרישה להצטלם או זימון של אי מישהו מהעסקנים ללשכת ראש העיר: להד"ם!!!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר