בגלל ש"קנתה הרבה"

עדות מקוממת: ב'אושר עד' השפילו חרדית מול מאות לקוחות

בלי טריקים, שטיקים ו...ברוכות ילדים? לקוחה חרדית שערכה קנייה גדולה ברשת "אושר עד" לקראת פורים, הושפלה על ידי המנהל שהורה "לא למכור לה". ואיך נענו העובדים שהעירו למנהל? (צרכנות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אושר עד (צילום מסך, ערוץ 10)

מפתים אתכם במבצעים של מחירים זולים, אבל כשאתם מגיעים לקופה אומרים לכם ש"זה מוגבל למספר היחידות": ש', חרדית תושבת שכונת רמות בירושלים, הגיעה אמש (מוצאי שבת) לסניף אושר עד בקניון "רב שפע", זאת על מנת לערוך קנייה לקראת חג הפורים שיחול השבוע ולאחר שראתה מודעות על מבצעים ומחירים מיוחדים. אולם לאחר שעות ארוכות של בחירת המוצרים שבמבצע, נאמר לה בקופה כי הרשת מסרבת לאפשר לה לבצע את הקנייה בגלל שהמבצע "מוגבל במוצרים" ומנהל הסניף השפיל אותה מול מאות הקונים בחנות.

ש' ביקשה לרכוש, בין היתר, 40 אריזות של "ופלים" שהיו במבצע, עבור משלוחי מנות, אולם בקופה נאמר לה כי הרכישה מוגבלת לחמישה עשר מוצרים בלבד, ולכן היא לא תוכל לרכוש את 40 אריזות הוופלים. הלקוחה תהתה מדוע אין כל שילוט בחנות שמורה על הגבלת מכירת המוצרים ל-15 בלבד והופנתה לקופה הראשית. לטענתה, לאחר שהסבירה כי היא רוכשת את המוצרים למשלוחי מנות שהיא מכינה לפורים, מנהלי החנות אישרו לה לרכוש 20 יחידות של המוצר שבמבצע.

אלא שכאשר הלקוחה הגיעה לקופה על מנת לשלם על הקנייה כפי שאישרו לה מנהלי החנות, הזעיקה הקופאית את מנהל הסניף למקום וזה החל לצעוק עליה ולהשפיל אותה מול מאות הקונים ששהו במקום.

לדבריה, גם לאחר שהסבירה שוב ושוב כי היא שוהה במשך שעות בחנות על מנת לערוך קנייה גדולה וביקשה להבין מדוע הרשת איננה מפרסמת בשום מקום כי היא מגבילה את הרכישה ל-15 מוצרים בלבד, המשיך מנהל החנות לצעוק עליה ולהשפילה לעיני כל. בסופו של דבר, הורה מנהל החנות לקופאית לצאת להפסקה ולא למכור את המוצרים ללקוחה. לטענת ש', המנהל צעק לעברה: "אני מנהל כאן ואני החלטתי שאני לא מעוניין למכור לך".

"בחיים לא הושפלתי ככה, ועוד על מה? על זה שרציתי לערוך את הקניות שלי לפורים באושר עד?" אומרת ש' בשיחה עם "כיכר השבת". "אני לא מבינה איך קורה דבר כזה, במקום להתנצל על כך שאין שילוט על הגבלת המכירות אני נאלצת לצאת בידיים ריקות לאחר שפיניתי שעות לקניות העמוסות. בנוסף, אני נאלצת לספוג השפלות וצעקות ממנהל הסניף בלי שום סיבה".

ש' מספרת כי גם כאשר ביקשה לשלם את המחיר המלא על המוצרים שבמבצע, מנהל הסניף צעק עליה והורה לקופאיות "בשום פנים ואופן אל תעשו לה חשבון, היא לא תקנה אצלי". הלקוחה התחננה והסבירה כי לצורך הקניות היא נאלצה לקחת "בייביסיטר" לילדיה, אבל גם טיעון זה לא ריצה את מנהל הסניף שהתעקש שלא לאפשר ללקוחה לקנות בחנות, ללא שניפק שום סיבה.

מלבד ההשפלה והנזק שנגרם ללקוחה, מדובר לכאורה בעבירה על חוקי הגנת הצרכן שקובע (סעיף 15, א) כי בעל עסק שמפרסם מוצרים במבצע עליו לפרסם את כל התנאים למכירה. על פי חוות דעת שניתנה בעבר על ידי המועצה הישראלית לצרכנות, אי מתן הצהרה עבור מגבלת מספר יחידות ללקוח במבצע, מהווה הטעיית לקוחות ומפרה את החוק.

בחוק נכתב כי "עוסק שהודיע ברבים או במקום העסק על מכירה מיוחדת, יבהיר אילו טובין או שירותים כלולים בה ואילו טובין או שירותים אינם כלולים בה, את מחירם אצלו לפני המכירה ואת שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה, וכן תנאי המכירה המיוחדת", כאמור, בחוות דעת שניתנה בעבר על ידי המועצה הישראלית לצרכנות, נקבע כי ב"תנאי המכירה המיוחדת" נכלל גם הגבלת מספר המוצרים ללקוח.

ניסיונותינו לפנות לרשת "אושר עד" לקבל את תגובתה לא נענו.

עובדים בסניף אמרו ל"כיכר השבת" כי לאחר התקרית ניגשו חלק מהעובדים למנהל והעירו על הדברים. לטענתם, המנהל הגיב כי יתכן שטעה אך בשעת עומס שכזו (ערב פורים ח.א.) אין לו זמן לבדוק לעומק את הדברים ועל כן החליט שלא לאפשר ללקוחה לרכוש שום מוצר.

גילוי נאות: המקרה אירע עם קרובת משפחתו של הכותב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר