בגלל השיימינג של לע"מ: מגזין טיים התקפל

מגזין "טיים" כינה את אחד המחבלים כ"מעצב גרפי", ללא הוספת העובדה כי המחבל רצח ופצע חפים מפשע. בלע"מ יצאו לשיימינג נגד המגזין ברשת וכמה חודשים לאחר מכן הוא התקפל (עיתונות)

מגזין טיים, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

לאחר מתקפת משרד החוץ, ה"טיים" התקפל: יומיים לאחר הפיגוע הכפול בשכונת "גאולה" וארמון הנציב בירושלים בו נרצחו הרב ישעיהו קרישבסקי, ריצ'ארד לייקין ואלון גובברג, התפרסמה כתבה במגזין האמריקאי הנפוץ "טיים" אודות הפיגוע, בה אחד המחבלים כונה "מעצב גרפי" ללא הוספת העובדה כי המחבל רצח ופצע חפים מפשע.

בלשכת העיתונות הממשלתית פנו לעורכי המגזין כמו גם לכתבת שלא טרחה להגיב לפניותיהם של הגורמים בלשכת העיתונות הממשלתית ובמשרד החוץ. רק לפני כשלושה שבועות, לאחר מספר פניות, ענתה הכתבת כי "הנושא נמצא בטיפול עורכי".

בעקבות העובדה כי העורכים והכתבת התעלמו מהפניות, החליטו בלע"מ בשיתוף עם משרד החוץ כי הם פונים ל"שיימינג" ברשתות החברתיות. בפוסט שפורסם נכתב כי: "לצערנו, בקשות חוזרות ונשנות שלנו מהמגזין, ובנוסף מארגונים ישראלים חוץ ממשלתיים, ומלשכת העיתונות הממשלתית נכשלו כולם".

"המאמר, מציג את הרוצח של שלושה אזרחים כמי שנראה כמו מעצב גרפי פלסטיני תמים שנהרג באופן בלתי מוסבר על ידי ישראל. 'טיים' מגזין עדיין מסרב לשנות את הסיפור שלו שמתעלם מהקורבנות ועושה האנשה של התוקף. בקשות חוזרות ונשנות של ישראל נדחו", נכתב בפוסטים.

לאחר שהקמפיין צבר הצלחה וגרף אלפי שיתופים ותגובות נגד המגזין הפופולרי, החליטו עורכי אתר האינטרנט של המגזין לשנות את הניסוח וכתבו כי "ביום שלישי, עליאן, מעצב גרפי מהשכונה הפלסטינית ג'אבל מוכבר, נהרג על ידי כוחות הביטחון של ישראל לאחר שהוא ועוד תוקף הרגו שני נוסעים בהתקפה על אוטובוס בירושלים. קורבן שלישי, אזרח אמריקאי, נפטר שבועיים לאחר ההתקפה".

הדיווח על המחבל באתר המגזין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר