קלינטון בנאום אוהד

"הדבר הראשון שאעשה כנשיאה - להזמין את נתניהו"

המועמדת המובילה במירוץ הדמוקרטי לבית הלבן נשאה נאום אוהד לישראל בכינוס אייפא"ק ואמרה כי "הסיפור של ישראל הוא הסיפור שלנו כמדינה. ביחד נעשה את אמריקה וישראל נהדרות יותר" (מדיני, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קלינטון, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

המועמדת המובילה במירוץ הדמוקרטי לבית הלבן, הילרי קלינטון, נשאה היום (שני) נאום תמיכה בישראל במסגרת ועידת השדולה הפרו ישראלית אייפא"ק, ואמרה כי הדבר הראשון שהיא תעשה כשתיכנס לתפקיד הנשיאה יהיה להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן.

"ראינו את גולדה מאיר ואנחנו זוכרים אותה. אני שואלת את עצמי למה לקח לנו כל כך הרבה זמן" אמרה קלינטון בהתייחסה למנהיגות נשית. "ישראל והפלסטינים לא יכולים לוותר על תקווה לשלום על בסיס פתרון שתי מדינות. שני הצדדים צריכים לעשות צעדים בוני אמון" הוסיפה.

"בזמן של כאוס במזרח התיכון, אמריקה צריכה ישראל חזקה שתגן על עצמה מפני אויביה כדי שתעבוד איתנו ונתמודד יחד עם האתגרים. אני מחויבת לשמור על עליונות הצבא הישראלי ולצייד את ישראל במערכות טילים חדשות".

היא לא הזכירה את שמו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ: "תשמעו ממועמד אחר היום ותראו מה זו מדיניות חדשה. אמריקה צריכה להיות מכובדת כמנהיגת העולם. ועל כן האלטרנטיבה בלתי מתקבלת על הדעת. ולא מתקבל על הדעת מתמודד שאומר היום שהוא ניטרלי, ומחר שהוא לא ניטרלי ומי יודע מה יגיד ביום שלאחר מכן. לא כל דבר ניתן למשא ומתן. ביטחון ישראל אינו ניתן למשא ומתן".

"אנחנו לא נהיה ניטרליים בעניין ישראל. הסיפור של ישראל הוא הסיפור שלנו כמדינה. ביחד, נעשה את אמריקה וישראל נהדרות עוד יותר. אנחנו חזקים ביחד והימים הטובים עוד לפנינו".

"ישראל והעולם בטוחים היום יותר בעקבות ההסכם עם איראן" אמרה קלינטון. "אם איראן תפר את התחייבויותיה, ארצות הברית תפעל - ותפעל גם בכוח אם צריך. איראן עשתה פרובוקציה בניסוי הטילים הבליסטיים שעליהם נכתב שישראל צריכה להימחק מהמהפה. טילים אלו יכולים להגיע לישראל ולכוחות אמריקניים באזור. לכך צריכה לבוא תגובה רצינית כולל הטלת סנקציות חדשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר