"דין רמות כדין יובלים"

החרדים תובעים מברקת: די לשליטת המיעוט על שכונת רמות

הנציגים החרדים בעיריית ירושלים דורשים מראש העיר להפסיק את שליטת המיעוט על שכונת רמות, לבטל את המינהל הקהילתי החרדי ולקיים בחירות לקביעת מינהל קהילת אחד בו ישלוט הרוב (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חברי סיעות יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים דורשים מראש העיר ניר ברקת לקיים את הבטחתו ולערוך בחירות למנהל הקהילתי בשכונת רמות על מנת שייצוגם של הרוב יבוא לידי ביטוי בדיוק כפי שהדבר קרה בשכונת קריית יובל, שם קיים רוב חילוני.

חברי המועצה צביקה כהן, יעקב הלפרין ואליעזר ראוכברג, מציינים כי אמנם הוקם בעבר בשכונה מנהל קהילתי חרדי זאת על מנת לשמור על זכויות הציבור החרדי בשכונת רמות אולם לטענתם הוא אינו אפקטיבי ולא הביא את התועלת הרצויה למגזר אותו היה אמור לייצג ושלצרכיו היה אמור לדאוג.

הנציגים החרדים מציינים כי הרבנים ותושבי השכונה מבקשים שיכירו בזכותו של הרוב לחיות את חייו ברווחה חברתית ולנהל את חייו בלי שיצרו את צעדיו.

לסיום הם דורשים פגישה דחופה עם ראש העיר בנידון מייד עם שובו מחו"ל.

במכתב ששיגרו לברקת ותוכנו הגיע לידי "כיכר השבת" נכתב כי "בעת הקמת המינהל הקהילתי החרדי ברמות, הייתה הבנה כי הקמת המנהל הינה תחילתו של הליך הכרה (אמנם מאוחר מאד) בקיומו של הציבור החרדי בשכונת רמות, ובהיותו רוב מוחלט מבין תושבי השכונה.

"הוסכם כי מנגנוני פיקוח שונים יוודאו כי זכויותיהם של רוב תשובי השכונה יישמרו ללא הליכי ווטו של המיעוט (למרבה האבסורד) וללא הצרת צעדיהם של רוב תושבי השכונה, כמו גם היכולת לנווט את השימושים במתקנים השונים והרבים המוחזקים על ידי מיעוט התושבים בשכונה באופן בלתי הגיוני.

"בפועל, כולנו יודעים כי במהלך השנים האחרונות לא חל כל שינוי בהתנהלות העיריה בנוגע לשכונת רמות, לא הוקם ולא כונס הגוף המפקח, המיעוט המשיך להטיל את כל המגבלות על רוב תשובי השכונה וגם המשיך לשלוט בכל המתקנים הציבוריים בשכונה באופן בלתי דמוקרטי ובלתי הגיוני. הקמת המינהל הקהילתי החרדי התבררה בדיעבד כמהלך שנועד אך ורק להעניק תחושת פעולה סמנטית נקודתית ותו לא".

הנציגים מציינים במכתבם כי "רבני השכונה מכל החוגים והקהילות, תושבי השכונה ונציגי הציבור בשכונה, עומדים על כך ובצדק, כי חייב להתבצע שינוי דרמטי בסוגיית המינהל הקהילתי בשכונת רמות, וכי הגיע הזמן להכיר בזכותו של הרוב המוחלט לחיות ברווחה חברתית בשכונתו ולנהל את חייו מבלי שיצרו את צעדיו, כמובן תוך שיתוף פעולה ושמירה מלאה על זכויות המיעוט.

"אנו מבקשים בזאת, על פי הצדק וההיגיון ועל פי אמת המידה אשר נקבעו על ידי העיריה בשכונת יובלים, שהרוב מנהל את המינהל הקהילתי למרות רצונו של המיעוט לנהל את עצמו, בטיעון שזו היא הדמוקרטיה, שגם בשכונת רמות יקויים דין זה".

חברי המועצה כותבים לברקת כי "אין כל סיבה לשנות את המדיניות ולהפריד בשיקול הדעת בין שכונת רמות לשכונת קרית יובל, ודין רמות כדין יובלים".

"אנו מודיעים", כותבים השלושה לברקת, "כי תביעתנו היא, בהתאם להחלטת רבני השכונה, לבטל את המינהל הקהילתי החרדי, ולקבוע מינהל קהילתי אחד בלבד ברמות, אשר ינוהל על ידי הרוב המוחלט של תושבי השכונה תוך שמירת זכויותיו ושיתוף פעולה עם המיעוט.

"מחובתנו לציין, כי לא נוכל להסכים או לשתף פעולה עם כל מהלך אחר או שונה אשר יוצע בנוגע לתהליך ברמות, וכי באם לא יוקם מינהל קהילתי אחד מאוחד ברמות כנ"ל, לא נוכל לשתף פעולה עם כל מערך הבחירות בכל המינהלים הקהילתיים בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר