תיעוד חדש

סערת החיסול: חייל צה"ל שירה במחבל חשוד בעבירת רצח

חייל צה"ל שתועד יורה בראשו של מחבל הובא לדיון בהארכת מעצרו שם התברר כי הוא חשוד ברצח. סרטון חדש מציג: היה חשד למטען על המחבל. הלוחם: חשדתי כי יש על המחבל מטען. צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
החייל מובא לבית הדין, היום (צילום: יואב זיתון - ynet)

לוחם חטיבת כפיר שתועד אתמול (חמישי) בחברון יורה בראשו של מחבל ששכב על הכביש לאחר שדקר חייל, הובא בצהריים לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו, כאשר הוא חשוד ברצח.

במהלך הדיון, אמר התובע כי "יש פה חשד לעבירה חמורה שתצריך אותנו לבצע פעולות חקירה רבות. ישנם סרטונים שונים של האירוע ונגבו עדויות שונות וגם גרסת החשוד שמודה בביצוע הירי כלפי אותו אדם שקודם לכן ביצע פיגוע דקירה. הירי בוצע בעודו בחיים ולטענת החשוד הירי בוצע בגלל סכנת חיים שהוא חש".

פרקליטו של החשוד, עו"ד אילן כץ, אמר כי "האירוע בוצע לפי הוראות הפתיחה באש שמרשנו קיבל. האווירה התקשורתית וגורמים פוליטיים בכירים ביותר יצאו כבר בהכרזות לגבי אשמתו הלכאורית של החשוד".

הסרטון החדש מזירת הירי (צילום: חברים לשעת צרה - מתוך ynet; תמונה: Wissam Hashlamon/Flash90)

לדבריו: "גורמים פלסטינים קראו קריאות לנקמה. אחד מעורכי הדין שלנו קיבל הודעות במייל ובטלפון כי ינקמו בו ובחשוד שהוא מייצג. לכן נבקש איסור פרסום על זהותו".

בתוך כך, "חברים לשעת צרה", פרסמו סרטון וידאו מהרגעים שלפני הירי השני במחבל, בו נשמע מישהו מזהיר, במהלך הפינוי של החייל שנפצע בפיגוע, מפני המחבל החייל ואומר: "יש עליו כנראה מטען שימו לב, עד שלא בא חבלן לא נוגעים בו".

תומכיו של החייל אומרים כי הקריאות הללו מלמדות כי בשטח היה חשש למטען חבלה שעלול להתפוצץ על הכוחות.

החייל עצמו טען כי הוא אכן חשד שהמחבל נשא על גופו מטען חבלה מאחר ולבש בגד חם וכהה ביום חם ולכן ירה בו.

רגע הירי (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

לצד הפוליטיקאים שגינו את הירי הצטרף היום האו"ם. ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, אמר כי אירוע הירי "נראה כהוצאה להורג ללא משפט". לדבריו, זהו מעשה "מבעית, לא מוסרי ולא צודק, שיכול להגביר את האלימות ולהסלים את המצב".

מי שהתייצב היום לצדו של החייל הוא שר החינוך נפתלי בנט שפרסם פוסט תמיכה בפייסבוק, בו כתב: "מישהו שמע את החייל? כל הנהגת המדינה מיהרה להתנפל על החייל שירה במחבל. חבר כנסת אחד הגדיל לומר שהמחבל היה 'כפות'. הייתם שם? הבנתם את החשיבה שלו? את השיקולים? אולי היה חשש שהוא ממולכד? שהוא יתפוצץ על החיילים והאזרחים? שאלתם את החייל לפני שחרצתם את דינו? לו המחבל אכן היה ממולכד, החייל היה נחשב גיבור לאומי; מישהו מכם במקומו יכול היה לדעת מה המצב באמת?".

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז התנער אתמול ממעשיו של החייל ואמר כי זה "אירוע חמור מאוד. זו לא תרבות צה"ל ותרבות העם היהודי ולא קשור למסגרת הצבאית.

"הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט שוחח עם אלוף פיקוד מרכז. שניהם רואים את האירוע הזה בחומרה. הרמטכ"ל הנחה את גופי החקירה למצות עד תום את החקירה, להבין בדיוק מה קרה שם, לא להשאיר שום פרט עמום כדי להבין איך קרה שחייל מחליט לפתוח באש על מחבל כשהוא שוכב על הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר