כתב אישום

ערבים ממזרח ירושלים ניסו להצטרף לדעא"ש

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד ארבעה צעירים (בני 20-25) תושבי מזרח ירושלים, בחשד כי ניסו להצטרף לארגון דאע"ש. צפו בארבעה בבית המשפט (חדשות)

אחד החשודים בביהמ"ש, היום (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית משפט השלום בעיר, באמצעות עו"ד אביעד דוויק, כתב אישום נגד ארבעה צעירים (בני 20-25) תושבי מזרח ירושלים, בחשד כי ניסו להצטרף לארגון דאע"ש.

הארבעה חשודים בעבירות של ניסיון חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון חברות בארגון טרוריסטי, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון יציאה שלא כדין.

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2015 ועד לחודש ינואר 2016 פעלו הנאשמים ביחד ולחו,ד להזדהות, לתמוך ולהצטרף לארגון הטרור דאע"ש וזאת בדרכי פעולה שונות, לרבות הקמת קבוצת לימוד ("חָלָקָה"), אשר נפגשה מספר פעמים כל שבוע, לימוד האידיאולוגיה של דאע"ש ונסיונות להצטרף ללחימת דאע"ש בסוריה.

במסגרת קבוצה זו לימד לוקמאן עטון, תושב צור באחר בן 24, את האידיאולוגיה העומדת בבסיס דעא"ש וכי דעא"ש זו הדרך הנכונה לפי דת האיסלאם ולפי מנהגיה.

בנוסף, הנאשמים והאחרים היו משוחחים ביניהם בקבוצת הלימוד, וכן במפגשים פרטניים נוספים שנעשו לעיתים בבית הקברות של שכונת צור באחר או בביתו של עטון, על ארגון דעא"ש, על מטרותיו, על פעולותיו ועל הישגיו, וכולם יחדיו היו מדברים דברי תעמולה ותמיכה בארגון דעא"ש.

במפגשים אלו היה עטון מראה סרטונים של ארגון דעא"ש, בהם נראים בין היתר נאומים של מנהיגים מהארגון, תיאורי קרבות ומעשי רצח של הארגון וכן דיווחים על השתלטות הארגון על אזורים שונים. כמו כן, עטון היה מטיף לאחרים כי עליהם להכין את עצמם ליציאה לסוריה על מנת להצטרף ללחימה של ארגון דעא"ש.

הנאשמים שוחחו על הדרכים לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה של ארגון דעא"ש, כאשר במהלך פגישות אלו אמר אחד הנאשמים, לוקמאן עטון, כי הוא מתכוון להישאר בירושלים ולעשות בה פיגועים בסמוך לשגרירויות זרות, לצורך כך סיפר עטון כי הוא מלמד קבוצת צעירים לימודי דת ובמקביל אוסף מהם כספים לצורך ביצוע הפיגועים. כן ביקש עטון מעבד אלרחמאן אבו טיר, לנסות לאחר הגעתו לסוריה לדבר עם האחראים בארגון דעא"ש בסוריה במקום על מנת שאלה ישלחו כסף ואמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגועים.

בתאריך 6.8.15, טס עטון לטורקיה. בטורקיה נסע עטון לעיר אורפה אשר נמצאת במזרח טורקיה סמוך לגבול עם סוריה. באורפה פגש עטון באדם אחר המכונה "יזן", וביקש ממנו לסייע לו לעבור לגבול עם סוריה, והכל על מנת להצטרף ללחימה של ארגון דעא"ש. לצורך כך ביקש המבריח מעטון סכום של 2000 דולר, אך לעטון לא היה את הסכום ולכן חזר לארץ לאחר מספר ימים.

עבד אלרחמאן אבו טיר הגיע בפברואר 2016 לשדה התעופה בן גוריון על מנת להצטרף לטיסה אותה הזמין לטורקיה, כשהוא מצויד בסכום של כ-3200 דולר במזומן, והכל על מנת שיוכל לעבור מטורקיה לסוריה ולהצטרף ללחימה של ארגון דעא"ש, אך בשדה התעופה נעצר על ידי המשטרה.

בסאל טרשאן הכין את החפצים הנצרכים לו לטיסה לסוריה בינואר 2016 ופתח דואר אלקטרוני חדש אשר באמצעותו יוכל לשמור על קשר עם חבריו מסוריה. באותו היום גילה אביו את כוונותיו ומנע ממנו לטוס לטורקיה.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם היו הנאשמים חברים בארגון טרוריסטי, קשרו קשר וניסו לקיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ, לרבות מי שיש יסוד סביר לחשוד בו כי עסק, או נשלח לעסוק, מטעם ארגון מחבלים או למענם, כמו כן, במעשיהם ניסו הנאשמים לצאת ביודעין ושלא כדין לסוריה".

החקירה נוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר