צפו בווידאו

הראשון לציון: ראש הישיבה דורש מספרדי 'חדר ייחוד'? שיסרב

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק כי בחור ספרדי שמתחתן צריך לסרב לראש הישיבה שדורש ממנו לעשות 'חדר ייחוד' אך הוסיף כי "בענייני הנהגת הישיבה צריך לשמוע לראש הישיבה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן. וידא: דר וסוחרת )

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף קורא לתלמידי הישיבות הספרדים שמתחתנים וראש הישיבה מבקש מהם לעשות 'חדר יחוד' - לסרב לבקשה. עם זאת הדגיש כי בכל נושא הנהגת הישיבה יש לשמוע לראשי הישיבות.

במהלך שיעורו השבועי, המועבר בשידור חי באתר "כיכר השבת" מידי מוצאי שבת, התייחס הגר"י יוסף ללימוד הלכות הפסח ואמר כי אין להפסיק את הסדרים הקבועים בישיבות.

לדברי הגר"י יוסף: "צריך לשמוע למה שאומר ראש הישיבה - מה ללמוד. בהלכה זה משהו אחר. אם ראש הישיבה יגיד לך 'תעשה חדר יחוד' תגיד לו 'עם כל הכבוד לך - מי יותר גדול בתורה כבודו או 'שער המלך'? מי יותר גדול בתורה כבודו או 'כנסת הגדולה?' כולם כותבים שמנהג שלנו הספרדים שלא עושים חדר יחוד".

הרב הראשי התייחס לראשי הישיבות שמאיימים על הבחורים שמי שלא יעשה 'חדר יחוד' הם לא יגיעו להשתתף בשמחה ואמר כי "'אני מוכן לבוא לחתונה בתנאי שלא תעשה שבועה חמורה', עם כל הכבוד לך יש עוד רבנים. מי יותר גדול אתה או 'הבית יוסף'?", וציטט את 'הבית יוסף' בנושא.

הגר"י יוסף המשיך: "עם כל הכבוד לראש הישיבה מי יותר גדול אתה או הבית יוסף? בענייני הלכה אין עניין של מרא דאתרא'".

עם זאת, הראשון לציון הוסיף והדגיש כי "בענייני הנהגת הישיבה זה משהו אחר, בזה כן צריך לשמוע לראש הישיבה".

בהמשך דבריו הדגיש הרב: "כשאני אומר 'מרן', יש לנו מרן אחד, מרן האבא, זהו-זה, כן?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר