הגרמ"ה הירש מצהיר

סוף לכדורים הפסיכיאטרים לבחורי ישיבות? "אסור בשום אופן"

המחלוקת סביב מתן כדורים פסיכיאטרים לבחורי ישיבה זוכה להתייחסותו של ראש ישיבת סלבודקא: "אין בשום אופן לתת לבחור כדורים בלי מעורבות של ההורים" אמר בכנס בני ישיבות (חדשות,חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ה הירש (צילום ארכיון: אלי קובין)

סוגיית הטיפול הרפואי הפסיכיאטרי במשברים נפשיים אצל תלמידי ישיבות מעסיקה לאורך השנים האחרונות את גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים שחלוקים בעניין המהותי.

חלקם, בהם ראשי קהילות וחסידויות הסוברים כי יש לעשות הכל על מנת לחלץ את הבחור מהמיצר בו הוא נמצא, ומנגד אחרים טוענים כי יש לנסות שיטות קונבנציונאליות יותר שהיו מקובלות במשך מאות שנים כדוגמת שיחות עידוד וחיזוק.

הערב (ראשון) במסגרת פאנל מיוחד שהתקיים במרכז הכנסים בקיבוץ חפץ חיים, התייחס הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא לסוגיה המהותית ואמר כי "אסור בשום אופן לתת לבחור כדורים או להכניס אותו לסוג של טיפול בלי מעורבות של ההורים".

הקהל בכנס (באדיבות המצלם)

הרב הירש, הנחשב לבר סמכא בנושאי חינוך וידוע כמקורב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הוסיף ואמר כי "אסור בשום פנים ואופן לזרוק בחור מהישיבה באם הוא לא מזיק לאחרים. גם לחברים אסור להלשין עליו למשגיח אם הם יודעים שיענישו אותו יותר ממה שמגיע לו".

"באם המשגיח הינו בר דעת הרי שיש לספר לו אולם אם יודע שמדובר במשגיח שיהרוס את נפש הילד הרי עליו לנסות לסייע לחבירו לבדו או שיספר לאחד מהר"מים שיכול לסייע".

בכינוס השתתף גם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שהתייחס לאחדות במפלגות החרדיות ואמר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "תמשיכו יחד את ה"ענבי הגפן"".

(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר