חברת החשמל משיקה: מדי עבודה צנועים לנשים חרדיות

אישה חרדית ששואפת לעבוד כחשמלאית? סוף סוף את יכולה להגשים חלום: חברת החשמל משיקה מדי עבודה צנועים לנשים חרדיות, המותאמים לעבודה בשטח. הסיבה: יותר ויותר נשים עובדות בתחומים שנשחבים 'גבריים' (סטייל)

כבר לא רק גברים. אישה חשמלאית (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לראשונה בעולם, משיקה חברת החשמל בישראל מדי עבודה צנועים המותאמים לנשים חרדיות העובדות בתחומי השטח ובמקצועות כמו פועלות רשת, חשמלאיות, מכונאיות.

בגדי העבודה אופיינו על-ידי מהנדסת וחשמלאית, תחת הנחיות אנשי הבטיחות, ועוצבו בידי המעצבת עירית ברנדר, בעלת חברת dmb. המדים הייעודיים כוללים סט חולצה וחצאית ארוכה מג'ינס ונעליים קלות וגמישות, כדי לאפשר לעובדות נוחות מרבית ובטיחות מקסימלית. עם זאת, העובדות לובשות את החצאית מעל לבגדי העבודה שהותאמו לכלל הנשים העובדות בחברת החשמל.

יעל חכמים, חרדית וחשמלאית בחברת החשמל (צילום: יחסי ציבור)

לדברי אורנה גולן, הממונה על מעמד האישה בחברת החשמל, החברה "חיפשה פתרון לבגדי העבודה לנשים מול חברות המספקות בגדי עבודה לעובדי שטח, אבל בעיצוב נשי - גזרות המותאמות לגוף הנשי. אך לא נמצא פתרון במשק הישראלי וגם לא נמצא ספק בינלאומי שמייצר בגדי עבודה לעובדות שטח. על כן, יצאנו במהלך של אפיון והתאמה של סט בגדים בכפוף לצרכי העבודה. בשיתוף עם עובדות השטח של חברת החשמל גובש אפיון כללי של הבגד המומלץ לנשים, המותאם לדרישות הפועלות, תחת הנחיות אנשי הבטיחות, מבד הג'ינס בדומה לבגדי העבודה של הפועלים. כולל אופציה של חצאית מאותו הבד עבור הנשים החרדיות".

הודיה גנן, חרדית וחשמלאית בחברת החשמל (צילום: יחסי ציבור)

בשנים האחרונות, יותר ויותר נשים משתלבות בעבודה בתחומי השטח ובמקצועות שעד לא מזמן ניתן היה למצוא בהם רק גברים: פועלות רשת, חשמלאיות, מכונאיות ועוד. זהו מהלך ראשוני בתחום של עיצוב בגדים ייעודיים לנשים העובדות במקצועות השטח, מסבירים בחברה, כחלק ממדיניות דירקטוריון והנהלת החברה וכחלק מתפיסה כוללת של שיווין הזדמנויות לנשים בכל המקצועות בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר