שני פלסטינים תכננו לפוצץ רכב משטרתי "בשם דאעש"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד מועסב עליאן (23) וסמיר עבד רבו (38) תושבי צור באהר. השניים מואשמים כי ייצרו מטען חבלה אותו תכננו לפוצץ נגד רכב של כוחות הביטחון (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מועסב עליאן (23) וסמיר עבד רבו (38) תושבי צור באהר, בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, ועבירות נוספות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרוריסטי, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון יציאה שלא כדין. בנוסף לתמיכה בארגון טרוריסטי ומגע עם סוכן חוץ.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים החל מועסב עליאן לתמוך בארגון דאעש. במהלך השנה האחרונה למד החשוד לימודי דת בקבוצת לימוד ("חלקה") שבמסגרתה נלמדה, בין היתר, אידאולוגיית דאעש. לפני כשנה, ראה עצמו כחלק מדאע"ש, הזדהה עם הארגון ותמך בו, ובהמשך לכך החליט להצטרף לדאעש בסוריה ולהילחם בשורותיו.

לפני כחצי שנה, יצא החשוד לירדן, על מנת שיונפק עבורו דרכון ירדני אתו יוכל להגיע לטורקיה ומשם יעבור לסוריה, שם ייצטרף לשורות הלוחמים של דאע"ש. בעת ששהה בירדן, הוא נעצר על ידי השלטונות הירדנים, נחקר על ידם במשך מספר ימים וגורש בחזרה לישראל.

לאחר שחזר לישראל, החל לאסוף כסף על מנת לפנות לקונסוליה הטורקית כדי לקבל אישור נסיעה לטורקיה. כמו כן ניסה לברר אם יש אפשרות להגיע ל"מדינה האיסלאמית", סוריה, דרך סיני. במהלך התקופה הזו עקב סמיר עבד רבו אחרי פעילות דאע"ש ברשת האינטרנט, ולמד אודותיו.

בסוף שנת 2015, קשרו הנאשמים יחד עם אחר קשר לייצר מטען חבלה ולהפעילו נגד רכב של כוחות הביטחון בירושלים כל זאת בשם ארגון דאע"ש. עליאן ביקש להוציא לפועל את הפיגוע ופנה לעבד רבו שהנו בעל ידע קודם בהכנת מטעני חבלה, וכן ניסיון מעשי בהכנתם.

במהלך חודש אוקטובר 2015 רכשו הנאשמים טלפון סלולרי שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד אמפר ואבקת תחמוצת ברזל.

בהמשך לאמור, מעת לעת, נפגשו השלושה וכן שוחחו ביניהם על החומרים הנוספים הדרושים לייצור המטען וכן על ביצוע הפיגוע. במעשיהם אלו קשרו הנאשמים קשר לעשות מעשה שיש בו כדי לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר