בנט: "האם חייל יכול להפוך לאויב האומה?"

יו"ר 'הבית היהודי' השר פתלי בנט התייחס למתקפות נגדו בעקבות דבריו על חקירת חייל צה"ל שירה במחבל ואמר כי "אני מצפה שסעיף הרצח עליו דובר, ירד מסדר היום. הוא אות קלון עבורנו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט התייחס בצהריים (שני) למתקפות נגדו בעקבות דבריו על חקירת חייל צה"ל שירה בחברון במחבל והרג אותו לאחר שנוטרל.

בפתח ישיבת סיעתו אמר בנט: "בימים האחרונים מדינת ישראל עוסקת בחייל שירה במחבל באירוע בחברון בחמישי האחרון. לא אתייחס למתקפות האישיות נגדי של שרים מסוימים מרגע שהבעתי את עמדתי. שיתקפו אותי, אני אסתדר, אבל שיגבו את החיילים. הלוחמים שומרים עלינו ומגיע להם שנשמור עליהם".

לדבריו: "הסיפור הוא לא בנט ולא בוגי ואפילו לא החייל הספציפי הזה. הסיפור הוא אנחנו - כחברה ישראלית: האם חייל בשדה הקרב, שאולי עשה טעות ואולי לא - יכול להפוך להיות אויב האומה ולקבל גינויים מצמרת המדינה תוך שעות מרגע פרסום סרטון חלקי ביוטיוב של בצלם?

"האם חייל שהיה עד לפני אתמול חייל מצטיין, יכול להפוך להיות מובל באזיקים כאחרון הפושעים? האם מישהו באמת מאמין שניתן להעמיד חייל על אשמת רצח? רוצח לפי הדין הפלילי הוא אדם שיוצא בבוקר עם סכין, למשל לדקור אנשים ביפו או בחברון או בירושלים".

"כבר חמישה ימים מאז האירוע בחברון וסעיף הרצח עדיין מרחף", הוסיף שר החינוך. "איבדנו את השכל הישר? אומר בצורה ברורה: חייל שיוצא בשליחותנו, להגן עלינו בפעילות מבצעית, אינו רוצח. נקודה. רוצח הוא לא חייל שפעל נגד מחבל. בשום מקרה. גם אם טעה".

בנט המשיך ואמר: "מה שאנחנו מבקשים זאת חקירה אחראית. ללא השפעות זרות. ללא משוא פנים. כמו שיאה לצבא המוסרי בעולם, כמו שיאה לכל חייל שמסכן את חייו בשבילנו כל יום, ובמקרה הזה היה באזור פיגוע כשחברו נפצע.

"מה שאנחנו מבקשים זה שהורים לילדים שבניהם נמצאים יום יום בזירות של סכנת חיים, ידעו שבניהם קודם כל שומרים על סביבתם ועל עצמם. ולא מפחדים שיהיו תוך כמה דקות מפיגוע, אם הם יוצאים בחיים אז מובלים באזיקים וחשודים ברצח".

בנט סיים את דבריו: "לתת גיבוי זה גם כשקשה. זו התגובה האינסטינקטיבית הנכונה. אני מצפה שסעיף הרצח עליו דובר, ירד מיד מסדר היום. הוא אות קלון עבורנו כמדינה. אני רוצה להביע את הערכתי לרמטכ"ל, שעושה עבודת קודש בימים ביטחוניים קשים. הצבא מחוץ לכל ויכוח, וכך יישאר. אנחנו מבקשים שיהיה ברור שעם תאב חיים זהו עם המגבה את החיילים ששומרים לו על החיים. נקודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר