גפני נגד בג"ץ

משה גפני תוקף: "בג"ץ השאיר את הילדה קטועת-הגפיים בבית בגלל שהיא חרדית"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף את בית המשפט העליון והאשים אותו בפסיקות משפטיות נגד הציבור החרדי והדת: "השאיר את הילדה קטועת-הגפיים בבית בגלל שהיא חרדית" (חרדים,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף הערב (שני) את בית המשפט העליון על פסיקות משפטיות נגד הציבור החרדי והדת והאשים אותו כי "השאיר ילדה קטועת-גפיים בבית בגלל שהיא חרדית".

במהלך נאום במליאת הכנסת אמר גפני: "אני התחלתי לשמוע דיבורים נגד בג"ץ, דיבורים מאוד מעניינים. אני זוכר כמה נאומים שלי כאן במליאת הכנסת וגם במקומות אחרים. אני יכול להגיד לכם שאני טענתי – מעולם, אבל מעולם, לא הייתה פסיקה אחת בבג"ץ שתאמה את השקפת עולמי כאדם חרדי. מעולם. לא הייתה פעם אחת שבית-המשפט העליון פסק פסיקה שאני יכול להזדהות אתה בנושא של דת מדינה, מעולם לא".

"ולא עוד" הוסיף גפני: "אמר לי אהרון ברק, הופענו באוניברסיטת תל-אביב כשהוא היה נשיא בית-המשפט העליון, הוא אמר לי: גפני, תדע שיהיו ימים שאתם תהיו באופוזיציה ותצטרכו את בית-המשפט העליון. אמרתי לו: הרבה פעמים אנחנו באופוזיציה, אנחנו לא צריכים את בית-המשפט העליון בגלל שאף פעם לא פסקת ולא תפסוק לטובתנו. יתרה מזאת. לא היה דבר כזה".

גפני המשיך במתקפה: "יתרה מזאת, כשהיה הסיפור של פסיקה של בית-המשפט שלא לתת לחינוך החרדי מהנושאים של רשויות מקומיות, שאי-אפשר להחזיק מערכת חינוך בלי זה, היה אצלנו דיון האם ללכת לבג"ץ מכיוון שהייתה בירושלים ילדה קטועת-גפיים שהסייעת בעירייה, היה אסור לה על-פי פסיקת בית-המשפט לקחת את הילדה לבית-הספר, והיא הייתה בבית הסוהר. והיה אצלנו דיון האם לעתור לבג"ץ, לבקש אורכה של שלושה חודשים כדי שהילדה תוכל ללכת לבית-ספר.

"ואני אמרתי, אני חושב שזה בית-המשפט כן ייתן לנו. והתשובה הייתה לא באל"ף רבתי. בית-המשפט השאיר את הילדה קטועת-הגפיים בבית בגלל שהיא חרדית".

גפני המשיך בדבריו הקשים נגד בית המשפט העליון: ""שמישהו יקום ויפרוך את הדברים שלי ויגיד – אנחנו חיים במשטר דמוקרטי, בחברה פתוחה, ושלטון החוק זה בית-המשפט העליון, ושיגיד לי פעם אחת מתי הוא הגן עלי, מתי הוא הגן על הילדים שלי, מתי הוא הגן על ילדים חולים, ילדים של חינוך מיוחד שלא מקבלים סיוע מהמדינה, שיגיד.

"היום נזכרים להגיד שבית-המשפט הוא כזה וכזה. את מה שאנחנו החרדים יודעים תמיד, אתם לומדים מאוחר מדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר