מאבק חרדי בירושלים

בשירה וריקודים: כך נראית ההיערכות להרס ישיבה חרדית בי-ם

המוסד קיים את חלקו בהסכם הפשרה, אבל בעיריית ירושלים נחושים להרוס את ישיבת "פני שמואל נויבירט" בשכונת בית וגן. מאות בחורי ישיבה התאספו במקום לקראת החרבת המבנה (חרדים,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בבית וגן נערכים למלחמה: מאות בני ישיבות נערכים הערב (שני) למנוע את ביצוע צו פינוי והריסה שהוצא על ידי עיריית ירושלים לבניין שמאכלס את ישיבות "פני שמואל נויבירט" ו"וולפסון", שככל הנראה יבוצע בגיבוי כוחות משטרה גדולים בשעות הבוקר המוקדמות. בישיבה מסבירים כי ההרס צפוי לצאת לפועל לאחר שהעירייה חזרה בה מהסכם הפשרה, על אף שהישיבה קיימה את חלקה בהסכם והרסה באופן עצמאי את הקומה התחתונה.

לאחר סאגה משפטית ארוכה שארכה כשנה ולאחר שנדמה כי כלו כל הקיצין, הישיבה ביצעה בשעות אחרי הצהריים באופן עצמאי את ההריסה בקומת הקרקע וקיימה את חלקה בהסכם הפשרה. אולם למרות זאת, המשטרה והעירייה הודיעו בשעות האחרונות כי צו ההריסה נותר בתוקף ויבוצע ביממה הקרובה.

תוך כדי ביצוע עבודות ההריסה, הגיע למקום אחראי על ביצוע צווי הריסה בעיריית ירושלים ירון אליאס, והודיע בשם מנהל המחלקה המשפטית חיים נרגסי כי ההריסה תבוצע ע"י העירייה - זאת למרות שהישיבה מבצעת את ההריסה בעצמה. "חבל על העבודה" הוא אמר לבני הישיבה בלגלוג, "אנחנו בכל מקרה נהרוס את הכל".

מאות מבני הישיבה הלנים ולומדים בבנין זועמים על "התרגיל המסריח" כהגדרתם של הנהלת עיריית ירושלים ונערכים לפינוי מתוכנן מחר בשעות הבוקר המוקדמות.

"על אף הנזק הכספי שראש הישיבה ספג" אומר אחד הבחורים בשיחה עם "כיכר השבת", "העירייה איננה מתחשבת ומתוך שנאה ללומדי התורה ואגו אישי החליטו היועצים המשפטיים לבצע את ההריסה. זאת על אף העובדה שהוועדה המקומית לתכנון ובניה החליטה כי ניתן להכשיר את המבנה באם תינתן ארכה לצו ההריסה".

"בני הישיבה לא מתכוונים לוותר בקלות על התנכלות שכזו. עיריית ירושלים והעומד בראשה ניר ברקת לא יצליחו להרים את ידיהם על לומדי התורה. היה לא תהיה".

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר