פחד ממתקפת טרור

דיווח: דאעש מתכנן פיגוע בגני ילדים יהודים בטורקיה

רשת "סקיי ניוז" הבריטית מדווחת מפי גורמים בטחוניים בטורקיה כי על פי מידע מודיעיני, ארגון הטרור דאעש מתכנן להוציא לפועל פיגועים בגני ילדים יהודיים באיסטנבול בזמן הקרוב (חדשות, בעולם)

שוטרים בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)

רשת "סקיי ניוז" הבריטית מדווחת מפי גורמים בטחוניים בטורקיה כי על פי מידע מודיעיני, ארגון הטרור דאעש מתכנן להוציא לפועל פיגועים בגני ילדים יהודיים באיסטנבול. על פי הדיווח, גורמי מודיעין טורקיים הודיעו כי ננקטים צעדים בטחוניים מרחיקי לכת על מנת למנוע את הפיגועים.

המידע המודיעיני התקבל ככל הנראה משישה פעילי דאעש שנעצרו באיסטנבול, על פי הדיווחים המחבלים תכננו לפגוע בבית הכנסת הגדול באיסטנבול "בביוגלו" שסומן כיעד המרכזי. בסמוך לבית הכנסת שוכנים מרכז קהילתי ובית ספר.

"זה יותר מאיום מהימן. זו מזימה פעילה בעקבות זאת, המשטרה הטורקית עיבתה עוד יותר את האבטחה סביב המרכזים הקשורים לקהילה היהודית" אמר גורם מודיעין והוסיף כי "אנחנו לא יודעים למתי היא תוכננה. זה יכול להיות ב-24 השעות הקרובות או בימים הקרובים".

הבוקר (שני) הודיע המטה ללוחמה בטרור כי "בהתאם להערכת מצב שהתקיימה במטה ללוחמה בטרור הוחלט להחמיר את 'אזהרת המסע' הקיימת לטורקיה – מרמה 3 (איום קונקרטי בסיסי) לרמה 2 (איום קונקרטי גבוה); ובהתאמה, את ההמלצה לציבור להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי".

במטה ללוחמה בטרור הסבירו כי "הפיגוע הקטלני במרכז איסטנבול, ביום שבת , בו נפגעה קבוצת תיירים ישראלים, שב וממחיש את האיום הגבוה בטורקיה מצד גורמי המדינה האסלאמית לפגיעה ביעדי תיירות ומוכיח יכולות גבוהות למימוש פיגועים נוספים. תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים לפגיעה ביעדי תיירות ברחבי טורקיה בכללם תיירים ישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר