משבר בין ודרעי ונתניהו

דרעי גילה את תשובת המדינה לבג"צ ורתח מזעם: "חשכו עיני"

משבר בין ראש הממשלה ואריה דרעי: לאחר התחמקויות, גילה דרעי את התשובה שמתכוונת המדינה לשלוח לבג"צ בנוגע לעתירת נשות הכותל, ורתח מזעם: "נתניהו עומד מאחורי המתווה" (חרדים,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: ל"כיכר השבת" נודע כי בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו פרץ ביממה האחרונה משבר בעקבות מתווה הכותל הרפורמי. דרעי נחשף הערב (שני) לתשובת פרקליטות המדינה לעתירת נשות הכותל, והבין כי מתווה הכותל שאושר בממשלה חי וקיים, כאשר המצב אף נהיה גרוע יותר.

ל"כיכר השבת" נודע כי המדינה הייתה אמורה להציג היום את תשובתה לעתירת נשות הכותל להכניס ספר תורה לעזרת נשים ברחבת הכותל המערבי, אך בשל חילוקי דעות המדינה ביקשה מבית המשפט ארכה של יומיים עד להגשת התשובה. בג"צ נעתר לבקשת המדינה וזו תצטרך להגיב עד יום רביעי.

במהלך הימים האחרונים דרש דרעי ממזכירות הממשלה לקבל לידיו את תשובת המדינה, אך ללא הצלחה. הבוקר הוא השיג את טיוטת התשובה ונחשף לעובדה כי למרות דרישת המפלגות החרדיות לשינויים במתווה הכותל שאושר בממשלה ולמעשה הכיר לראשונה ברפורמים, המדינה הודיעה לבית המשפט כי המתווה עומד במקומו ללא שינויים אך יש בעייה ב"יישום" המתווה ולכן נתניהו הקים ועדה בראשות מנכ"ל משרדו בכדי לפתור את יישומו.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרעי נועד הערב עם ראש הממשלה במליאת הכנסת ולאחר מכן במזנון הח"כים והבהיר לו כי מבחינתו "אין שום הסכמה שהמדינה תכריז שיש בעיות וקשיים ביישום המתווה, אנחנו נגד המתווה עצמו, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה כמתווה, אנחנו דורשים למצוא מתווה אחר".

דרעי אמר לחבריו למפלגות החרדיות: "ה' ירחם, חשכו עיני. המתווה הוא אותו מתווה כאילו לא קרה שום דבר, תוקם מועצה עם נציגי הרפורמים, מה שסיכמנו לפני חודש וחצי שיורד חזר בחזרה למתווה, נתניהו והממשלה עומדים מאחורי המתווה, כאילו לא קרה שום דבר, אפילו יותר גרוע ממה שהיה, הכל שיר והלל לוועדת מנדלבליט".

נתניהו אמר הערב לדרעי כי לא ידע על תשובת פרקליטות המדינה. דרעי הגיב לו: "לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל תתן כזו תשובה, זה לא על דעתנו ולא בהסכמתנו, אנחנו מתנגדים בכל תוקף שהפרקליטות תגיש תשובה כזו".

דרעי אמר הערב: "אם הפרקליטות חושבת שאין שום דרך לבקש אורכה מבית המשפט אז שלא יגיבו, אנחנו נתמודד עם בית המשפט. אם לא תהיה ברירה נחוקק חוק בכנסת, לא ניתן שהפרקליטות תתן לבית המשפט תשובה שאינה נכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר