אאא

רשות המסים שוכרת כבר ארבעה חודשים קומה בבניין חדש עבור 120 מעובדי שע"מ (שירותי עיבוד ממוכן), אולם בפועל עד כה הקומה ששוכרת הרשות עומדת נטושה לאור אי־הסכמות עם ועד עובדי שע"מ בנוגע לתנאי המעבר.

עלות השכירות השנתית של קומת המשרדים עומדת, לפי רשות המסים, על 1.85 מיליון שקל בשנה, כך שעד כה שולמו יותר מ־600 אלף שקל - לשווא.

יו"ר ועד עובדי שע"מ דורון דודו אמר ל"כלכליסט" כי מעבירים בעיקר את הצעירים, העובדים החדשים שהצטרפו בעקבות הרחבת שע"מ. לדבריו, בעוד בבניין הקיים ישנם מתקנים שונים לרווחת העובדים כמו מזנון או בית כנסת, הבניין החדש לא כולל את ההטבות הללו, ולכן על ההנהלה להגיע לסיכומים עם הוועד על תנאי העובדים בטרם יסכימו למעבר.

מנגד, ברשות המסים טוענים כי דווקא הגיעו להבנות עם ועד העובדים, אך מה שמעכב כעת את המעבר הוא הצורך בריהוט המשרדים שאמור להסתיים רק בעוד חודשיים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חדשות' ותישארו מעודכנים

הרחבת שע"מ מגיעה על רקע ניסיון רשות המסים לשדרג את המערכות שלה, ולפעול ברוח המאה ה־21 דרך שימוש יעיל יותר במקורות המידע שבאינטרנט.

לפני כשבועיים חשף "כלכליסט" כי חברת אתנה, שהוקמה על ידי ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, זכתה במכרז של רשות המסים, וכי היא תקים מערכת ממוחשבת שתכרה נתונים עבור רשות המסים ממאגרי המידע החשופים באינטרנט. המערכת שתקום תשב ותנוהל על ידי עובדי שע"מ במטרה להגדיל את גביית המסים של הרשות.

מרשות המסים נמסר כי "משרדים בעלות של כ־150 אלף שקל בחודש נשכרו עבור 120 עובדי שע"מ, הצפויים לעבור אליהם בתחילת חודש מאי. המעבר טרם התבצע בשל הצורך לרהט ולצייד את המשרדים שנשכרו ריקים לחלוטין — דבר המתבצע בימים אלה, ללא קשר להליך המתנהל מול ועד העובדים. הנהלת שע"מ, משרד האוצר וההסתדרות הגיעו להבנות על מרב הסעיפים בדרישות ועד העובדים, וכעת ממתינים לאישור סופי של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה את ההבנות הנ"ל".