ההריסה ב"פני שמואל"

בעיריית ירושלים מסבירים: הישיבה התריסה נגד החוק וזלזלה בהבטחותיה

לאחר המהומות והמשך ניסיונות ההידברות בין ישיבת פני שמואל לעיריית ירושלים, בעירייה מסבירים בתגובה מנומקת את פשר צו ההריסה וטוענים: הישיבה התריסה וזלזלה בהבטחות שנתנה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומות בבית וגן, הלילה (צילום: כל העולם כולו)

לילה סוער של הפגנות ומהומות בשכונת בית וגן בירושלים. תלמידי ישיבת וולפסון הפגינו הלילה (שלישי) ברחובות השכונה ושרפו פחים זאת במחאה על כוונת העירייה להרוס חלקים ממבנה הישיבה שנבנו שלא כחוק.

קרא עוד:

במהלך המהומות עיכבה המשטרה 2 בחורים לחקירה. בסופן של מהומות העירייה לא הרסה את מבנה הישיבה והבחורים פונו מהמקום. במקביל נמשך המשא ומתן הקדחתני עם ראשי ומנהלי הישיבה בנסיון להגיע להסדר מוסכם.

בישיבה טוענים כי בעירייה מתנכלים להם ומבקשים לפגוע במוסד החינוכי בו לומדים מאות בני ישיבה.

מנגד, בתגובה מפורטת שהעבירה עיריית ירושלים ל"כיכר השבת" נאמר כי "מדובר בצו הריסה מביהמ"ש לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי ב-5 החלטות שונות, אשר כולן קבעו כי דין צו ההריסה חוקי ושעליו להתבצע כנדרש בחוק".

בעירייה מסבירים כי "מדובר במקרה חריג ומיוחד", מאחר ומדובר במוסד "אשר קיבל תוספת בניה בהיתר לבקשתו בשטח של כ-300 מ"ר, אך לצערינו חרף היתר זה בנה ללא היתר וללא כל אישור חוקי בשטח כולל של למעלה מ-1,000 מ"ר".

"צו ההריסה מבית המשפט מתייחס רק להריסת הקומה העליונה בשטח של כ-350 מ"ר ועבירת בניה נוספת שנבנתה תוך כדי ההליכים משפטיים שנוהלו לגבי בניית הקומה על הגג", אומרים בעיריית ירושלים. "יש להצטער על כך שכל הבנייה בוצעה בהפרת צווי ביהמ"ש, תוך החרמת כלים והפרת הסכמות והתחייבויות פעם אחר פעם. יתר על כן, מדובר בביצוע בניה לא חוקית בהיקף עצום ומחומרים קלים שלא ניתן לקבל היתר בגינן והם מהווים פגיעה חמורה, בבטיחות הציבור, חוק התכנון והבניה, ופגיעה בחזות העיר ותכנונה".

בעירייה מוסיפים ואומרים כי "לאור כל האמור אין מנוס מלהתייחס למקרה זה כאל עבירה המהווה התרסה נגד שלטון החוק ותכנון העיר ירושלים".

בעירייה מציינים כי "על אף כל זאת ולפנים משורת הדין, נוהלו מגעים אינטנסיביים למול נציגי הישיבה כדי להגיע לפתרון מוסכם ולהבנה לגבי העתיד, אך כל הסיכומים, ההתחייבויות וההבנות, הופרו באופן בוטה וללא אחריות מינימלית מצד ההנהלה. יודגש שוב, כל התחייבויות המפורשות של נציגי הישיבה למשטרת ישראל, לבית המשפט ולעירייה, לבצע הריסה עצמית של קומת הגג עוד לפני חג פורים - דבר לא בוצע, תוך זלזול בדרישות החוק המינימאליות, המחייבות כל מוסד ציבורי בעיר.

"למען הסר ספק, ובניגוד לדיווחים השקריים, אין מדובר בהריסה של בית כנסת/ בית מדרש או ישיבה, חלילה, אלא מדובר בהריסה של קומה אחת לא חוקית על גג המבנה שבנויה מחומרים קלים ומסוכנים לבטיחות הציבור, מתוך 7 קומות של ישיבה הפועלת במקום.

"עיריית ירושלים תמשיך להקפיד על דרישות החוק, המינהל התקין ותמלא אחר הוראות בית המשפט, מתוך אחריות ודאגה לבטיחות הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר