חטיפת המטוס המצרי

החוטף הסגיר את עצמו ונעצר; "החוטף אידיוט, לא טרוריסט"

שעות לאחר שגבר מצרי חטף את טיסה טיסה 181 של חברת התעופה המצרית EgyptAir, החוטף נכנע והסגיר את עצמו לידי הרשויות בקפריסין, זאת לאחר ששחרר את כל בני הערובה (בעולם)

החוטף (צילום: מתוך ynet)

הדרמה הסתיימה: שעות לאחר שגבר מצרי חטף את טיסה טיסה 181 של חברת התעופה המצרית EgyptAir, החוטף נכנע והסגיר את עצמו לידי הרשויות בלרנקה שבקפריסין, זאת לאחר ששחרר את כל בני הערובה.

הדרמה החלה הבוקר כשחברת התעופה המצרית הודיעה כי טיסה 181 של החברה שהמריא לטיסה פנים מצרית מאלכסנדריה לקהיר, נחטפה, והחוטף שעלה לטיסה איים לפוצץ את המטוס עם חגורת נפץ אם הטייס לא יסיט אותו לכיוון קפריסין.

החוטף מעביר את המכתב לגרושתו (מתוך ynet)

לאחר שעות משא ומתן מול הרשויות בקפריסין, במהלכם שחרר החוטף את מרבית בני הערובה, דרש החוטף כי יביאו את גרושתו המתגוררת בקפריסין, אל המטוס החטוף. בהמשך דרש החוטף כי ישחררו מספר אסירות במצרים.

שעות לאחר החטיפה הודיעו הרשויות במצריים ובקפריסין כי החוטף, ככל הנראה, סייף א-דין מוסטפה, אינו טרוריסט. גורמי ביטחון מצריים אף אמרו כי "לא מדובר בטרוריסט, מדובר באידיוט".

לאחר ששחרר את רוב החטופים, סמוך לשעה 15:00 הצליחו כל הנוסעים להימלט בשלום מהמטוס והחוטף הסגיר את עצמו.

החוטף במטוס (מתוך ynet)

החוטף יצר קשר עם מגדל הפיקוח הקפריסאי ב-8:30 והודיע כי הוא מגיע לנחות בלרנקה. צוות מיוחד לטיפול באירוע הוזעק לשדה התעופה, וגורמים בכירים בנמל התעופה בקהיר, שצוטטו באתר העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע", אישרו כי כחצי שעה לאחר שהמריא אבד הקשר עם המטוס.

בעקבות החטיפה הוקפצו בישראל מטוסי קרב של חיל האוויר מחשש שיחדור למרחב האווירי, אולם הם הוחזרו לבסיסיהם תוך זמן קצר. מטוסי הקרב שהו באוויר כ-20 דקות, וכשמטוס הנוסעים נחת בלרנקה והוסר החשש שיחדור למרחב האווירי של ישראל - הם שבו לבסיסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר