שופרם של גדולי ישראל?

הרבנים אישרו, היומונים צינזרו: מאחורי הקלעים של "המועצת"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה סופית את הפעלת תכנית 'עוז לתמורה' בסמינרים, אבל לא תקראו על זה בבטאוני התנועה. גורם: "חשבו שאם יצנזרו את זה העובדות ישתנו?" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי המועצת לצד היומונים החסידים (צילום: אלי סגל וסופיה גורדון - פלאש 90)

לפני שנתיים, בי"ג בשבט תשע"ד, התכנסו גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל לדיון מיוחד שעסק בין היתר בסוגיית שילוב רפורמת "עוז לתמורה" של משרד החינוך בסמינרים החרדיים.

מצד אחד, הרבנים הבהירו כי המורות יזכו לתוספת שכר משמעותית ולהטבות שונות, אך מאידך היה קיים חשש שמורות רבות שהינן בעלות משפחות מרובות ילדים, תאלצנה לעבוד שעות רבות נוספות מחוץ לביתן. בנוסף, היה חשש מעצם שיתוף הפעולה עם משרד החינוך ברפורמה אותה הציע.

בסופו של דיון, לאחר לבטים רבים הכריעו האדמו"רים - זאת למרות התנגדות מסויימת שנשמעה בחדר הישיבות - לאפשר לסמינרים החפצים בכך לשלב את הרפורמה במוסדות הלימוד לבנות.

במהלך השנתיים שחלפו מאז אותה ישיבה, שיבחו רבים את הרפורמה וטענו כי אין מדובר בהתערבות בתכני הלימוד וכי אפשר לציין את ההחלטה כהצלחה. מאידך, גורמים רבניים ועסקנים אחרים טענו כי התברר שמדובר בבעיה.

בעקבות העובדה שבשנת הלימודים הבאה (תשע"ז) תוכנית "עוז לתמורה" תהפוך לחובה בכל הסמינרים, דנו אמש (שני) שוב גדולי האדמו"רים בסוגיה, כשבפניהם הופיעו חברי וועדת הרבנים לעניני חינוך הגאונים רבי שעיה פינק, משפיע רוחני בחסידות בעלזא, רבי משה ברזובסקי, בנו של הרבי מסלונים, רבי יעקב כהן, נציג חסידות צאנז וכן הרב מרדכי שטרן, מזכיר המועצת החבר אף הוא בוועדה.

בעוד גורמים שונים גילו התנגדות, הרב פינק הצהיר בשם שלושת החברים כי יש לאפשר לכל הסמינרים להשתלב בתוכנית עוז לתמורה, זאת מאחר ואין מדובר בהתערבות בתכני הלימוד אלא בשיפור שכרן של המורות. ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"רים השתכנעו מדבריו של הרב פינק, והכריעו בעד שילוב רפורמת עוז לתמורה.

אלא, שמסיבות שונות ותמוהות, הבוקר במסגרת דיווח היומונים החסידים "המודיע" ו"המבשר" על כינוס מועצת גדולי התורה, "הושמטה" ככל הנראה ביד מכוונת העובדה שחברי וועדת הרבנים לענייני חינוך הופיעו ודיברו בפני גדולי הדור.

עסקנים ב"אגודת ישראל" הביעו הערב תמיהה על ההתעלמות המכוונת, ואמרו כי "לא ייתכן ששופרם של גדולי הדור לא ידווחו על מה שהתרחש בכינוס. למי היה אינטרס להעלים את זה? מי חשב שבזה שיחביאו את זה - העובדות ישתנו?".

"אם גדולי הדור מחליטים משהו, הרי שעל כולם לדעת זאת ללא כל מורא. לא ייתכן שהידיעות יעברו שכתוב ועריכה ויוצאו מהם פרטים כה חשובים. כיצד ניתן לפגוע בכבודם של הרבנים לעניני חינוך שהתמנו ע"י מועצת גדולי התורה", הם מוסיפים בכעס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר