סאגת הרס הישיבה

ישלמו קנס והישיבה תיהרס: זה ההסכם בין עיריית ירושלים ו"פני שמואל"

הרס הישיבה לא יימנע, וההנהלה תיאלץ לשלם קנס של כמאה אלף שקלים ולספוג כתב אישום חמור על עבירות בנייה. ההסכם שנחתם בין עיריית ירושלים ומנהלי ישיבת "פני שמואל נויבירט" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החתימה על ההסכם, הערב (באדיבות המצלם)

הסוף לסאגה סביב עבירות הבנייה בישיבת פני שמואל בראשות הרב ברוך נויבירט. נציגי הישיבה חתמו הערב (שלישי) על הסכם מול עיריית ירושלים, לפיו הנהלת הישיבה תשלם בתוך שבוע מאה אלף ש"ח במזומן על ההוצאות של הפינוי וההריסה היום, ובנוסף, צו ההריסה יבוצע על ידי הישיבה, כולל חצי מהקומה העליונה, וזאת לא יאוחר מו' ניסן.

לסיום, מנהלי הישיבה יודו בכל עבירות הבניה ויוגש נגדם כתב אישום חמור ובו סעיפי עבירות הבניה. לאור כתב האישום שיוגש, בישיבה יצטרכו לשלם קנס כספי גבוה שלא יפחת ממאה אלף ש"ח.

מדובר בניצחון לאנשי העירייה מול הנהלת הישיבה, שבמידה מסויימת הפסידה ב-2 החזיתות, גם כשנגררה אמש והבוקר להפגנות אלימות, וגם שנאלצה בסוף לשלם קנס ולממן את הריסת החריגות במבנה.

מפקד המשטרה ואמו של ראש הישיבה, היום (צילום: ישי כהן)

חלק מהגורמים בישיבה הביעו הערב את אכזבתם וכעסם והצהירו כי הם אינם מרוצים בלשון המעטה מטיפול הח"כים וחברי המועצה מול העירייה. "בסופו של יום גם אכלנו את הדגים הסרוחים וגם גורשנו מהעיר" אומר גורם המעורב בפרשה, "להסכם הזה יכלו להגיע לפני שבועיים, לבד, בלי התערבות הח"כים ובלי לצאת להפגנות ומחאות".

מאידך, מהישיבה נמסרה תגובה רשמית ברוח שונה: "אנחנו מברכים ושמחים שלאחר שכל הגורמים הבינו והפנימו כמה ההריסה הזו כואבת ולא פשוטה הם נרתמו והסכימו להגיע לפיתרון אותו ביקשה הישיבה אתמול עד הרגע האחרון".

המהומות ליד הישיבה, היום (צילום: ישי כהן)

גורמים פוליטים מותחים הערב ביקורת על צורת ההתנהלות של הישיבה בפרשה. "הם גם הסתבכו בעבירות בנייה וגם ניסו להגן על עצמם דרך שימוש בתלמידי הישיבה שלא כהוגן. חבל שכל החילול השם הזה קרה שלא לצורך ושלא לתועלת" אומרים הגורמים.

החתימה, הערב (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר