הרמטכ"ל באגרת לחייל צה"ל: נגבה חייל שיטעה

על רקע פרשת ירי החייל במחבל המנוטרל בחברון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט שלח אגרת מיוחדת לכל חייל צה"ל בו מבהיר כי צה"ל יגבה חייל שיטעה אך הדין ימוצה עם מי שחרג מאמות המוסר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל איזנקוט (צילום: IDF Spokesperson)

על רקע פרשת ירי החייל במחבל המנוטרל בחברון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שלח היום (רביעי) אגרת מיוחדת לכל חייל צה"ל בו מבהיר כי צה"ל יגבה חייל שיטעה אך הדין ימוצה עם מי שחרג מאמות המוסד.

"בחודשים האחרונים אנו מתמודדים עם אירועי טרור חמורים כנגד אזרחי ישראל שמטרתם לערער את חוסנה של מדינת ישראל", כותב הרמטכ"ל בפתח האגרת. "משימתו של צה"ל היא להבטיח את שלום אזרחי המדינה ותושביה, בשדה הקרב וגם בעורף. צה"ל נכון לפעול בנחישות ובמסירות בכל זירה, ועושה זאת בחופש פעולה מוחלט ותוך שימוש בכל האמצעים הנדרשים כדי לעמוד במשימתו. בסיוריי בשטח אני גאה לראות אתכם חותרים למגע ומוכנים לחרף נפשכם כדי להגן על המולדת".

הרמטכ"ל מצטט את בן גוריון שאמר כי "גורל ישראל תלוי בשני דברים: בכוחה ובצדקתה", וכותב: "מיום הקמתו חרט צה"ל על דגלו את ערך הדבקות במשימה והחתירה לניצחון וקידש ערכים חשובים ובהם כבוד האדם וטוהר הנשק. ערכים אלו נשענים על מורשת יהודית ארוכת שנים של עם חפץ חיים. בכל פעולה ובכל מצב עלינו לפעול באופן מקצועי תוך הפעלת כוח ממוקד, מדוד ושקול כדי לעמוד במשימתנו ולהיות נאמנים לערכינו".

"מפקדים וחיילים", מוסיף הרמטכ"ל, "צה"ל מפקיד בידיכם את האחריות למלא את המשימה - להגן על המדינה. המפקדים, ואני בראשם, נוסיף לתת גיבוי לכל חייל שישגה בלהט הקרב, מול אויב המסכן חיי אזרחים וחיילים. עם זאת, לא נהסס למצות את הדין עם חיילים ומפקדים שיחרגו מאמות המידה המבצעיות והמוסריות שעל פיהן אנו פועלים. השמירה על רוח צה"ל ועל ערכיו אינה זכות אלא חובה, כדי לשמר את צה"ל כצבא העם במדינה יהודית ודמוקרטית.

"עיני העם נשואות אלינו בציפייה לביטחון תוך שמירה על דמותו הערכית של צה"ל במוקד ההסכמה הלאומית. נוסיף לעמוד על המשמר כדי למלא את ייעודנו - הגנה על אזרחים, ניצחון במלחמה, והבטחת קיומה של מדינת ישראל, תוך הקפדה על ערכינו. בכך עוצמתנו".


הרמטכ"ל מסיים את אגרתו וכותב: "סומך עליכם ובוטח בכם ובדרככם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר