ההורים יחליטו

הגדלת החיסכון לילד ב-50 שקל מקצבאות הילדים

שר האוצר, משה כחלון, הודיע הכי יאפשר להורים להפקיד 50 שקלים מקצבת הילדים לתוכנית החיסכון לכל ילד, בו מפקידה המדינה כיום 50 שקלים עבור כל ילד ובכך להגדיל החיסכון (חדשות)

שר האוצר משה כחלון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר האוצר, משה כחלון, הודיע היום (רביעי) כי יאפשר להפקיד 50 שקלים מקצבת הילדים של ביטוח לאומי לחיסכון לכל ילד, וזאת בנוסף ל-50 שקלים שמפקידה המדינה עבור הילדים ובכך להגדיל עבור הילד את החיסכון.

שר האוצר ציין במכתבו ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי יש לקחת בחשבון שלצורך מהלך זה נדרשת היערכות תפעולית משמעותית מצד המוסד לביטוח לאומי וסנכרון בין מערכת קצבאות הילדים לבין מערכת ההפקדות לחיסכון שתאפשר להפקיד עבור כל ילד את הסכום המבוקש.

כיום, מפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 שקלים עבור כל ילד במשך 18 שנים בחשבון אישי. כעת, בהתאם להחלטת שר האוצר, יוכלו הורים לבחור אם להפקיד סכום זהה נוסף לחיסכון באמצעות המוסד לביטוח לאומי.

החיסכון ינוהל בחשבון נאמנות משותף לילד ולהוריו. בגיל 18 יוכל כל ילד למשוך את הסכום שהצטבר באישור ההורים ובגיל 21 יוכל למשוך את הכספים ולנצלם לכל מטרה. כמו כן, יקבל כל ילד בגיל 18 מענק של 500 שקלים. אם יבחר שלא למשוך את הכספים, יקבל מענק נוסף של 500 שקלים בגיל 21.

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "החיסכון המתלווה לקצבת הילדים יאפשר לכל ילד בישראל נקודת פתיחה טובה יותר לחיים. הילד יוכל להשתמש בחיסכון ללימודים, פתיחת עסק או שימושים חשובים נוספים שיעזרו לו בהמשך חייו הבוגרים. אני שמח שיש לנו את האפשרות להגדיל את סכום החיסכון בתנאים הטובים שתשיג המדינה ובכך להגדיל את ההטבה באופן שיסייע לילדים ולהורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר