השיא של ועדת הכספים: כל 24 שעות - חוק

ועדת הכספים היא הוועדה המובילה בחקיקה במושב החורף של הכנסת, עם אישור חוק, בממוצע אחת ל-24 שעות ובסך הכל 55 חוקים. יו"ר הוועדה גפני: "אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי" (פוליטי)

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ועדת הכספים היא הוועדה המובילה בחקיקה במושב החורף של הכנסת שהסתיים היום (רביעי), עם אישור חוק, בממוצע אחת ל-24 שעות - אם לוקחים בחשבון חמישה ימי עבודה על-פני 22 שבועות.

הוועדה אישרה בתקופה זו 55 חוקים בקריאה שנייה ושלישית וזאת כשהחקיקה אינה התפקיד העיקרי שלה כוועדה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודה היום לכל חברי הוועדה על שיתוף הפעולה שאיפשר לקדם מהלכים ורפורמות רבות בהסכמה רחבה של קואליציה ואופוזיציה.

בין השאר אישרה ועדת הכספים בכנס החורף את תקציב המדינה לשנים 2015 – 2016, את חוק ההסדרים על כל הרפורמות הרבות שבו, החל מהגדלת קצבאות הילדים לאחר שקוצצו בקדנציה הקודמת, קביעת תכנית חיסכון אטרקטיבית וארוכת טווח לכל ילד במימון המדינה, חוקים שיובילו תוך מספר שנים להגדלת היצע הדירות ולפתרון מצוקת הדיור, הורדת המשכנתאות לזכאי הלוואות משרד השיכון, אותם מחוסרי דיור שאף בנק אינו רוצה להעניק להם הלוואות, חוק הקובע שהמעסיקים יישאו בעלות תפעול החיסכון הפנסיוני של העובדים המגדיל את הצדק החברתי, בעיקר כלפי מעמד הביניים והשכבות החלשות ועוד.

עוד אישרה ועדת הכספים את חוק 'ששינסקי 2', כן אישרה תמריצים לעידוד אנשים פרטיים להתקין מערכות סולאריות להפקת חשמל לצורך עידוד השימוש באנרגיות חלופיות הן להגדלת היצע החשמל הזמין והן להפחתת זיהום האוויר. בנוסף, את הגדלת ההפרשות של המעסיקים לפנסיה של העובדים במשק באופן משמעותי, מה שיבטיח את עתידם הפיננסי של ציבור העובדים. הוועדה הובילה לביטול מס המעסיקים בחקלאות שפגע קשות בחקלאים ואף במחירי התוצרת החקלאית לצרכן ועוד כהנה וכהנה חוקים חברתיים רבים.

ועדת הכספים הצליחה לאשר ולהגדיל משמעותית את מפת הטבות המס ליישובים בפריפריה. הוועדה הצליחה להשיג את הסכמת האוצר לתקצב בעוד מיליוני שקלים את הגדלת סך התקציב המיועד למתן הטבות המס ובכך זיכתה את רוב תושבי הפריפריה, שגם ככה מתמודדים עם מציאות לא פשוטה, בהטבות המס. אישור מפת הטבות המס ניתן רק לאחר מאבק עיקש שניהל יו"ר הוועדה, ח"כ גפני, בנושא לטובת תושבי הפריפריה.

הוועדה טיפלה גם בנושאים רבים שאינם חקיקה, פיקוח על הרגולציה והממשלה וחקיקה משנית. כך למשל, נאבק עד להיום ממש, יו"ר הוועדה גפני יחד עם חברי כנסת אחרים, למען ניצולי שואה קשיי יום, על-מנת שייזכו לקבל שוב את הקצבאות המגיעות להם מהחברה להשבת נכסיי נספי השואה.

יו"ר הוועדה גפני, ציין בסיפוק רב, את העובדה ש"החוקים הרבים שאישרה הוועדה אושרו תוך שיתוף פעולה והסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה. הוועדה הכניסה שינויים בכל חוק שאישרה בהתאם לצרכיי החברה והמשק והכל בשקיפות ובתמיכה הדדית של כל חברי הוועדה. אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי בכנסת ובוועדת הכספים, כזה שיתוף פעולה בין כל חברי הוועדה מכל הסיעות ברוב המוחלט של החוקים. ועדת הכספים תמשיך לפעול למען חיזוק החברה האזרחית בישראל, המשק והכלכלה לטובת כלל אזרחי המדינה".

מנגד ציין גפני, כי הוועדה בראשותו, "סירבה לשמש חותמת גומי של הממשלה. כך למשל, דחה גפני את הטיפול בצעת חוק קופות גמל להשקעה בשבוע האחרון והחזיר, באופן תקדימי בכנסת, את ההצעה לוועדת הכנסת על-מנת שזו תעבירה לוועדה אחרת". מדובר בצעד חריג, במיוחד לאחר חודשים ארוכים בכנס החורף, בהם ועדת הכספים קידמה שורה של חוקים ותקנות בנושאי הפנסיה וקופות הגמל להבטחת עתידם הפנסיוני של אזרחי ישראל.

גפני סיכם את הכנס בהצרה: "אמשיך לקדם יחד עם כל חברי ועדת הכספים מהלכים להפחתת יוקר המחייה, לפתרון מצוקת הדיור ולהוזלת מחירי הדירות וכן לתיקון עוולות אזרחיות רבות למען כלל הציבור במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר