חברי קונגרס דורשים לפתוח בחקירה נגד ישראל "מוציאים להורג ללא משפט"

הסנאטור הדמוקרטי הבכיר פטריק לייהי ועשרה חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית דורשים לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד כי כוחות הביטחון הישראליים "הוציאו להורג פלסטינים בשטחים ללא משפט" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חברי קונגרס דורשים חקירה נגד ישראל: הסנאטור הדמוקרטי הבכיר פטריק לייהי ועשרה חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, שלחו למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי מכתב בו דרשו לפתוח בחקירה נגד ישראל כשהם טוענים כי עולה חשד כי כוחות הביטחון הישראליים "הוציאו להורג פלסטינים בשטחים ללא משפט".

המכתב נשלח כבר לפני למעלה מחודש, אך נחשף הבוקר (רביעי) באתר "פוליטיקו". במכתב טוענים הבכירים האמריקנים כי "ההפרות הבוטות של זכויות אדם בידי ישראל דומים להעלמת בני אדם במצרים" כשהם מזכירים את אירועי הטבח במפגינים המצרים שביצע הנשיא לשעבר מובארק בקהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על המכתב ואמר כי "צה"ל וכוחות הביטחון אינם רוצחים. החיילים והשוטרים מגנים בגופם באופן מוסרי על עצמם ועל אזרחים חפים מפשע מפני מחבלים צמאי דם. היכן הדאגה לפגיעה זכויות האדם של הישראלים הרבים, שנרצחו ונפצעו? המכתב הזה היה אמור להיות מופנה למי שמסיתים ילדים למעשה טרור אכזריים".

בין השאר מצוינים במכתב מספר מקרים בהם בוצעו לטענתם "הוצאות להורג" ללא משפט על ידי כוחות הביטחון, בהם חיסלו של המחבל פאדי עלון, שדקר נער חרדי בירושלים לפני כחמישה חודשים. כמו גם חיסולה של המחבלת הדיל אל-השלמון, פלסטינית בת 18, שחוסלה במחסום בחברון לאחר שניסתה לדקור חייל.

במכתב נכתב כי "בהתאם למידע שקיבלנו, הדרך שבה ארה"ב מספקת סיוע צבאי לישראל ולמצרים, מאז הסכמי קמפ דיוויד, כולל העברת סיוע לכוחות צבא, יצרה מצב ייחודי שמפריע למנגנון המפקח על השימוש בסיוע הזה".

אין זאת הפעם הראשונה שחבר הקונגרס מנסה פטריק לייהי לפגוע בסיוע הביטחוני לישראל בטענה כי ישראל מעורבת בהפרה של זכויות אדם של פלסטינים. בעבר ניסה ללא הצלחה להכניס סעיף לחוק שיגביל סיוע ליחידות מובחרות בצה"ל כמו שייטת 13 מאחר ש"הן פוגעות בפלסטינים חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר