אאא

סוכנות הידיעות Associated Press  הודיעה הערב (רביעי) כי היא מכחישה את הטענות שפרסם הבוקר עיתון "הגרדיאן" הבריטי, לפיהן סוכנות הידיעות שיתפה פעולה עם המשטר הנאצי בגרמניה.

בהודעה שפרסמה AP הערב, הסוכנות דחתה את הטענות בדבר שיתוף פעולה, ומסרה כי הייתה נתונה ללחצים מצד המשטר הנאצי, מעלייתו לשלטון ב-1933 ועד סילוקה מגרמניה ב-1941. לדבריה, "צוות AP עמד בלחצים שהופעלו ועשה כמיטב יכולתו כדי לספק סיקור חדשות מדויק, חיוני ואובייקטיבי בתקופה החשוכה הזו".

כזכור, הבוקר פרסם ה'גרדיאן' הבריטי כי היסטוריונית גרמניה חשפה כי סוכנות הידיעות האמריקנית, והגדולה בעולם - AP, שיתפה פעולה בשנים שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, עם המשטר הנאצי בראשה עמד אדולף היטלר ימ"ש.

על פי הדיווח, סוכנות הידיעות האמריקנית סיפקה לעיתונים במדינה חומרים שהופקו ונבחרו על ידי משרד התעמולה הנאצי.
על פי מאמר שפרסמה החוקרת הגרמניה, לאחר עליית המפלגה הנאצית לשלטון בגרמניה בשנת 1933, סוכנות הידיעות AP המשיכה להמשיך לפעול בגרמניה בעקבות הסכם שיתוף פעולה הדדי עם המשטר הנאצי, זאת בניגוד לסוכנויות אחרות שלא הורשו לפעול במדינה, חלקם בעקבות העובדה כי העסיקו עיתונאים יהודים.

על פי הדיווח, סוכנות הידיעות AP, שימשה במקור המידע היחידי מגרמניה וסייעה בפועל לתעמולה נאצית, סוכנות הידיעות חתמה עם הנאצים על "חוק העורך", הסכם לפיו היא לא תפרסם כל חומר "שמחליש את עוצמת הרייך מבית ומחוץ". חוק זה חייב את AP להעסיק כתבים שעבדו גם עבור יחידת התעמולה הנאצית.