המשבר ב'יהדות התורה' עולה שלב

קרב השליטה על 'החינוך העצמאי': פרוש תובע את קרליץ

המשבר ב'יהדות התורה' סביב השליטה ברשת 'החינוך העצמאי' מחריף עם הגשת תביעה ע"י מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', נגד מוטל'ה קרליץ, האיש החזק של 'דגל התורה' ברשת החינוך (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש וקרליץ (צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90 וכיכר השבת)

המשבר בין תנועת 'שלומי אמונים' בסיעת 'אגודת ישראל' לסיעת 'דגל התורה' על רקע מאבקי השליטה בחינוך העצמאי עולה שלב.

העיתונאי יעקב ריבלין מדווח הבוקר (חמישי) בעיתון "בקהילה" כי במהלך השבוע שעבר הגיש יו''ר שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש תביעה נגד ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ הנחשב לאיש החזק מטעם הסיעה הליטאית ברשת החינוך העצמאי.

ריבלין מציין כי בשלב זה לא מדובר עדיין בתביעה של ממש לבית דין או לבית משפט אלא זימון לדיון בפני חברי הנהלת העמותה של החינוך העצמאי.

כפי שדווח בעבר ב"כיכר השבת" בהנהלה יש אמנם לכאורה רוב ל"דגל התורה" כשמצידם מכהנים קרליץ, הרב אריה דביר, הרב אברהם רובינשטיין, הרב יוסף אפרתי והגרב"ש דויטש זאת לעומת ארבעה חברים מסיעת "אגודת ישראל" החסידית בהם הרב צבי כץ, הרב מרדכי שטרן, הגר"מ הייזלר ומאיר פרוש, אלא שהרב ברוך שמואל דויטש מזוהה עם "הפלג הירושלמי" כך שבמקרה של דיון הוא מסוגל להצטרף דווקא לעמדת "אגודת ישראל" ואולי אפילו לגרום להדחת הרב אליעזר סורוצקין שמונה לאחרונה למנכ"ל בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

בכתב התביעה מגולל פרוש את ההיסטוריה הציבורית של "החינוך העצמאי" ואת סירוב קיום ההסכמים לטענתו בידי "דגל התורה" שאינה עומדת בדיבורה במה שהובטח לו בשעתו לאחר "המהפך" בכינוס מועצות גדולי התורה של "אגודת ישראל" ו"דגל התורה" במלון נובוטל בשנת 2008.

כמו כן מגולל פרוש את משיכת הזמן מצידם של בכירי דגל בעניין קיום ההסכם וטוען כי בפגישה האחרונה שהתקיימה בבית "דגל התורה" הבטיחו קרליץ ודוד שפירא כי בתוך ימים ספורים מהפגישה יציגו בפניו בפרוטרוט את עמדת דגל התורה בסוגייה הנתונה לויכוח בין הצדדים אולם מאז חלפו חודשיים ולא נעשה דבר.

"ההתנהלות שלהם בנושא החינוך העצמאי ממשיכה להתנהל ברמיסת כל יושר והגיון ציבורי תוך התכחשות להסכמים שנעשו ואשר אתה היית שותף לגיבושם, לפיכך איני יכול להבליג עוד ומגיש בזאת כתב תביעה", כותב פרוש לקרליץ.

בעיקרי התביעה טוען פרוש כי בימי המהפך בחינוך העצמאי הוסכם בין השניים על ניהול שווה, מחצית של אגודת ישראל ומחצית של דגל התורה, אשר אינה עומדת כעת בקיום ההסכם מצידה.

פרוש קובל על כך שסורוצקין מתעלם מקיומו של נציגו אברהם שוורץ זאת בניגוד למה שסוכם בשעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר