שבוע לאחר הירי במחבל

מכה לתביעה: החייל ישוחרר לבסיסו; החשד: "חרג מסמכויות"

בית הדין הצבאי החליט לשחרר את החייל שירה למוות במחבל בחברון למעצר פתוח בבסיס החטיבה. ראש הממשלה שוחח עם אב החייל: "משוכנע שהיא תהיה מקצועית והוגנת כלפי הבן שלך" (ארץ)

החייל בבית הדין, השבוע (פלאש 90)

בית הדין הצבאי החליט הערב (חמישי) לשחרר את החייל שירה למוות במחבל בחברון למעצר פתוח בבסיס החטיבה. עם זאת, השופט נעתר לבקשת התביעה לקבל צו עיכוב ביצוע והחייל יישאר בעקבות כך גם הלילה במעצר. השופט קבע כי: "בהתאם לפסיקה ועל מנת לאפשר לתביעה לערער על ההחלטה, אני מורה על עיכוב ביצוע של ההחלטה עד למחר בשעה 13:00".

השופט אמר הדיון: "עיינתי בחומרי החקירה. אין מחלוקת שהירי היה מכוון, אך המחלוקת היא על המניע. הניסוח של דברי החייל בסמוך לאירוע אינו חד משמעי ויש עדויות לפיהן היה נרגש ומבוהל אחרי האירוע. לא ניתן ללמוד מהעדויות השונות כי נשלל החשד לקיום מטען על המחבל. קיים חשד כי החשוד חרג בסמכות וניתן להסתפק בחלופת מעצר. החשש כי פעולות החקירה ישובשו קהה".

מוקדם יותר, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אביו של החייל ואמר לו: "שמעתי את הדברים שאמרת וכאבא לחייל אני מבין את המצוקה שאתם מצויים בה. החיילים שלנו עומדים בחודשים האחרונים, באומץ לב ובנחישות מול התקפות טרור ומול מרצחים שבאים להרוג אותם. הם נדרשים לקבל החלטות בזמן אמת, בתנאי שטח, בלחץ ובאי וודאות. זו מציאות לא פשוטה ואני בטוח שהבדיקה מתחשבת במכלול הנסיבות הללו. אני משוכנע שהיא תהיה מקצועית והוגנת כלפי הבן שלך".

רגע החיסול (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

"אני סומך על צה"ל, על הרמטכ"ל ועל הבדיקה ב-100% ואני חושב שגם אתה צריך לסמוך על המפקדים ועל הבדיקה. עם ישראל חייב להישאר מלוכד ומאוחד סביב הצבא משום שיש לנו רק צבא אחד ויש לנו עוד הרבה מבחנים גדולים לפנינו. רציתי לומר לך את זה מלב אל לב. את כל מה שיש לכם להציג – תעשו במסגרת הבדיקה - היא אמיתית, מקצועית והוגנת. אני מבקש ממך להבין את זה, שלא תחשוב לרגע שלא יתנו את הבדיקה האובייקטיבית וההגונה ביותר לבן שלך. אני מבקש שתעביר את זה לכל המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר