פורסמה התוכניה

ועידת דגל התורה: התשובה לניסיון לפגוע בחומות הדת

נשלמות ההכנות לקראת הועידה ההיסטורית של דגל התורה, בהשתתפות מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בין נושאיה: דת ומדינה לאור התערבות בג"ץ וחשיפות היסטוריות (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי דגל התורה אצל מרן ראש הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

בתנועה הליטאית דגל התורה נערכים לקראת הוועידה ההיסטורית שתתקיים שבוע הבא בראשותו של מרן ראש בישיבה הגראי״ל שטיינמן.

בוועידה ישתתפו נציגי התנועה ופעילי השטח מכל רחבי הארץ.

המושב הראשון יתקיים במעמד מרנן ורבנן גדולי התורה ראשי הישיבות הגדולות וראשי הכוללים הגדולים הנושאים על שכמם את משא החזקת התורה בדבהכוונתם של מרנן ורבנן גדולי הדור. בנוסף ישתתפו במושב זה יו"ר 'ועד הישיבות' הרב הגאון רבי חיים אהרן קאופמן שליט"א וחברי הכנסת של דגל התורה.

דת ומדינה לאור התערבות בג"ץ

במהלך הוועידה, ייערך מושב מיוחד, שיעסוק בנושאי "דת ומדינה", לאור ההתערבות הבלתי פוסקת של בג"ץ בנושאים המסורים לנבחרי הציבור ובמיוחד לאור ההחלטות המקוממות בנושאים הלכתיים, בניסיון לקעקע מחיי העם את הדרך המסורה לנו מדורי דורות, תוך פגיעה חמורה בסטטוס קוו.

במהלך המושב יידונו דרכים מעשיים ופעולות אופרטיביות, כדי לעמוד מנגד ולעצור מדיניות מסוכנת זו ולהביע מחאה חריפה על ההתנהלות החמורה כנגד ההלכה וקדשי ישראל.

פאנלים ומושבים 'השקפתיים' ומקצועיים

במהלך ימי הועידה יתקיימו מושבים ופאנלים מרתקים בנושאים שונים הנוגעים לפעילות היום יומית של שליח ציבור – נציג "דגל התורה", כידא אריכתא של מרנן ורבנן גדולי מאורי ומנהיגי הדור שליט"א, הן בצד ההתנהלות ההשקפתית והן בצד ההתנהלות הגשמית.

מושב השקפתי מיוחד ייערך במשנתה של "דגל התורה" בדרכם של מרנן ורבנן עיני העדה, מייסדי התנועה מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבדלו לחיים טובים מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א.

המושבים השונים יעסקו גם בנושאים מוניציפאליים, שיתנו ויעשירו את המשתתפים בכלים מקצועיים בתחומים השונים הקשורים לעולם המעשה של נציגים מוניציפאליים. לימי העיון בוועידה הוזמנו בין השאר, אנשי מקצוע ומרצים בכירים מהשורה הראשונה בתחום, שישתתפו בפאנלים מקצועיים וייחודים שיערכו לבאי הועידה בימי העיון.

נשלמות ההכנות

בימים אלה נשלמות ההכנות לקראת הועידה ההיסטורית, שעתידה להתקיים בעז"ה עשור לאחר הועידה הארצית הקודמת של "דגל התורה", הועדה המארגנת משלימה היערכותה וקבעה את לוח הזמנים.

מאות נציגי ופעילי "דגל התורה" השלימו את רישומם והבטיחו את השתתפותם בימי הועידה, צוותים טכניים פועלים בימים האחרונים ללא לאות להביא להצלחתם של ימי הועידה על הצד הטוב ביותר, הצוותים נמצאים בשטח מזה מספר ימים לצורך הכנת המקום לקליטת מאות הנציגים והפעילים ולרווחתם בימי הועידה למען לא יחסר המזג בצד הגשמי ובצד הרוחני.

מהוועדה המארגנת נמסר עוד, כי בפתח הוועידה תוצב תערוכה ייחודית בה יוצגו, תיעוד היסטורי, תמונות, מסמכים נדירים ועדויות מרתקות, מימי הבראשית של צמיחת והקמת תנועת "דגל התורה", שתבטא את ההמשכיות הרוחניות לצד ההתפתחות המפוארת של התנועה שיסודה בהררי קודש ומנותבת עד היום ע"י מרנן ורבנן שליט"א.

כפי שפורסם, אתמול בצהרים נכנסו חברי הכנסת של "דגל התורה" משה גפני ואורי מקלב ומזכ"ל התנועה יעקב אשר למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, על מנת לעדכנו ולקבל ממנו הנחיות אחרונות הנוגעות לוועידה.

מרן ראש הישיבה קיבלם בחביבות יתירה, והתעניין ממושכות בפרטי הוועידה. בהתייחסו לקיום הוועידה אמר מרן ראש הישיבה כי קיומה הוא בבחינת "אז נדברו יראי ד' איש אל רעהו" ויש לכך חשיבות מרובה ביותר בפרט בימים כאלה בהם יש המנסים לפגוע בקודשי ישראל ואיחל הצלחה לוועידה ומשתתפיה והוסיף כי כאשר יראי ד' נאספים לקדש שם שמים ונדברים איש אל רעהו יש לקוות כי יתקיים בנו "ויקשב ד' וישמע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר