החייל שירה במחבל בחברון שוחרר למעצר פתוח בבסיס

החייל שירה במחבל בחברון שוחרר למעצר פתוח בבסיס נחשונים, סמוך לראש העין, זאת עד ליום שלישי. בכך דחה בית הדין הצבאי לערעורים בקריה את ערעור התביעה הצבאית (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
החייל החשוד. שוחרר למעצר בבסיס (צילום: מוטי קמחי - ynet)

החייל שירה במחבל בחברון שוחרר למעצר פתוח בבסיס נחשונים הסמוך לראש העין, זאת עד ליום שלישי הקרוב. כך קבע לפני זמן קצר (שישי) בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב ובכך דחה את ערעור התביעה הצבאית.

כזכור, התביעה הצבאית דרשה שהחייל החשוד בהריגת המחבל ישהה במעצר בכלא צבאי. כאמור, בית הדין הצבאי לערעורים החליט לאשר את החלטתו של השופט ששחרר אותו אתמול למעצר פתוח בבסיס ואף קיצר את ימי המעצר משבוע לחמישה ימים.

שופט בית הדין לערעורים בקריה, תת-אלוף דורון פיילס, הסביר לחייל כי מדובר בהחלטת ביניים עד ליום שלישי. כזכור, בתחילה נחשד החייל ברצח, אך אתמול שונה החשד להריגה בלבד.

בערעור שהגישה התביעה הצבאית נטען כי החייל אינו משתף פעולה עם חוקריו ככל שמתקדמת החקירה, לאחר שבתחילת טענו סנגוריו כי הסכים לערוך שחזור של התקרית ועימות עם החיילים שהעידו נגדו - אך סירב להיבדק בפוליגרף. "הוא מסרב לערוך שחזור ועימותים ואף מציין שאינו זוכר דברים שנאמרו גם על ידי עדים במקום", נטען בערעור.

על פי התביעה, "הראיות מציגות תמונה ברורה מאוד של מה שאירע והיא מתאימה לביסוס החשדות נגדו. בסרטון יש ניואנסים והוא מדבר בעד עצמו. אמירות של החייל באירוע מלמדות על הלך הרוח שלו ועל המניע שלו במעשה. הטענות שלו כי פעל מהגנה עצמית הן כבושות. עולה מהסרטונים ומהעדויות שלא נשקפה סכנת חיים מהמחבל המנוטרל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר