דיווח בדר-שפיגל

"הביון הגרמני מרגל אחר לשכת בנימין נתניהו"

השבועון הגרמני "דר-שפיגל" מדווח כי ארגון הביון הגרמני BND ריגל אחר לשכתו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו במהלך השנים האחרונות. מי היו מטרות הריגול הנוספות של BND? (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו ומרקל, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)

השבועון הגרמני "דר-שפיגל" דיווח היום (שבת) כי ארגון הביון הגרמני BND ריגל אחר לשכתו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו במהלך השנים האחרונות. לפי הדיווח, מטרות ריגול נוספות של ארגון הביון היו שרי הפנים של אוסטריה ובלגיה, משרד ההגנה הבריטי, כמו גם המטות המרכזיים של הארגונים OPEC וקרן המטבע הבינלאומית.

בדיווח נטען גם כי נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, חיל האוויר האמריקני, מחלקת המדינה האמריקנית ועובדי שגרירויות באירופה היו תחת הריגול הגרמני.

לפני מספר חודשים דווח ב"דר שפיגל" כי הביון הגרמני ריגל בצורה מקיפה אחר משרדי הפנים בארה"ב ובאירופה. עוד נטען כי הגרמנים האזינו לשיחות טלפון של דיפלומטים מארה"ב ונעשה מעקב תמידי אחר כתובות מייל ומספרי טלפון ופקס של שגרירויות רבות.

לפני כשלוש שנים נרשמה מתיחות בין ארה"ב וגרמניה לאחר הדלפה על ציתותים לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מרקל שוחחה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ואמרה לעיתונאים מאוחר יותר כי "לא יכול להיות ריגול בין חברים".

פמליית אנגלה מרקל בישראל, לפני שנתיים (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר