צפו בווידאו

הראשון לציון: חובה לספר בשידוכים על בחור שלוקח כדורים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק כי חובה לספר בשידוכים על בחור או בחורה שלוקחים כדורים לטיפול בבעיות נפשיות וסיפר כי התיר לאחרונה לבחורה שהתחתנה עם "משוגע" להפיל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: עובדי כלימי. וידאו: דר וסוחרת )

פסק הלכה: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פסק אמש (מוצ"ש) כי חובה ומצווה לספר בשידוכים על בחור שלוקח כדורים לטיפול בבעיות נפשיות, את הפסק אמר הגר"י יוסף בשיעורו השבועי המועבר מידי מוצאי שבת בשידור חי באתר "כיכר השבת".

במהלך שיעורו השבועי התייחס הגר"י יוסף לנושא השידוכים ואמר: "שואלים, הוא נורמלי מאה אחוז? ודאי נורמלי מה אתה רוצה. אם אתה יודע שהוא לוקח כדורים אתה חייב לספר את זה, אחר כך אתה מפיל את האישה הזו שנפלה לבחור שלוקח כדורים, ה' ירחם יש לו בעיות נפשיות".

הרב הדגיש שגם במקרה הפוך, בו האישה לוקחת כדורים, חייבים לספר.

הראשון לציון הוסיף והזהיר: "רבותי, זה מגיע אצלנו לבית הדין, אנחנו רואים. מגיעים תיקים או האישה משוגעת או הבעל משוגע, מישהו כיסה את זה בשידוך, 'עוונו ישא', היית צריך לומר את זה, בשידוכים מצווה להגיד דבר כזה, שיגיד שהאדם הזה לוקח כדורים".

הרב הראשי סיפר על מקרה שהתרחש רק בסוף השבוע שעבר: "אישה אחת התחתנה, מבית יעקב, והתברר שהבעל שלה לוקח כדורים, אחרי החתונה החליט: לא לוקח כדורים, הוא לא גילה לה, אף אחד לא אמר לה כלום, והתחיל להשתגע, רוקד בבית שלו משתגע וקופץ.

"התברר לה שהוא לוקח כדורים, היא ברחה מהבית אחרי כמה שבועות, התברר שהיא בהריון והיא רוצה להפיל את הילד שלה, פחדה שגם הוא יצא משוגע. היא באה אלי ושאלה אותי האם מותר לה להפיל? יש לו עוד כמה ימים ויעבור ארבעים יום, אמרתי לה כן - מותר לך להפיל. מסכנה האשה הזו, הפילו אותה באחד כזה שלוקח כדורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר