הקרב על "החינוך העצמאי"

פרוש מאיים? ב'דגל' לא מתרגשים: "אותנו לא מעניין משרות"

איומי סגן שר החינוך מאיר פרוש לצאת למלחמה ב'דגל התורה' בקרב על החינוך העצמאי לא מרגשים את אנשי הסיעה שמפרשים זאת כניסיון להורדת התמיהה על אי הכנסת יעקב אשר לכנסת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר סיעת "שלומי אמונים" ב"אגודת ישראל", סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מכריז מלחמה ומאיים בתביעה על "דגל התורה" בעקבות השליטה ברשת "החינוך העצמאי" אך בסיעה הליטאית לא מתרגשים במיוחד.

ב"דגל התורה" משדרים "עסקים כרגיל" ומפנים את מלוא המרץ לקראת הוועידה ההיסטורית שתיפתח השבוע במרכז הכינוסים בחפץ חיים.

בקרב בכירים ב"דגל התורה" מפרשים את המכתב כניסיון סרק להורדת הלחץ הכלל חרדי והתמיהה על ההימנעות המוזרה מהוספת נציג חרדי לכנסת. "הם מוכיחים זאת בהדלפת המכתב לתקשורת עוד בטרם הגיע לנמענים", הם מציניים.

"כרגע אנו עסוקים בוועידה ובהיערכויות האחרונות", אומרים הבכירים. "אם ידידנו הרב פרוש בחר במסלול הארוך והמוכר לו של תביעות וכו' אנו נכבד אותו אולם נתפנה לכך רק אחרי הוועידה".

גורם בתנועה אומר ל"כיכר השבת" כי "אין לנו זמן לעסוק כעת ברכילויות ושמועות. לנו ברוך השם יש כמאה נציגים ברשויות המקומיות שפועלים ומסייעים לכלל ולפרט, אנחנו עסוקים מעל לראש בעזרה למוסדות התורה והחסד כמו גם לאברכים ואין זמן להיגרר למחלוקות".

לדבריו: "מי שרוצה לשמוע מה יש לנו להגיד שישתתף בוועידה השבוע בראשות גדולי הדור ויראה ויבין שהכל נעשה בהכוונתם של זקני הדור עיני העדה שמתווים את הדרך לתנועה שהפכה לאימפריה של עסקנות למען הכלל".

בקרב בכירים ב"דגל התורה" מפרשים את המכתב כניסיון סרק להורדת לחץ כלל חרדי והתמיהה על ההימנעות המוזרה מהוספת נציג חרדי לכנסת. "הם מוכיחים זאת בהדלפת המכתב לתקשורת עוד בטרם הגיע לנמענים", הם מציניים.

"כרגע אנו עסוקים בוועידה ובהיערכויות האחרונות", אומרים הבכירים. "אם ידידנו הרב פרוש בחר במסלול הארוך והמוכר לו של תביעות וכו' אנו נכבד אותו אולם נתפנה לכך רק אחרי הוועידה".

לגופם של דברים, אומר גורם בכיר ב"דגל התורה" בעוקצנות לכיוונו של סגן שר החינוך: "אנחנו עדיין מתלבטים האם להאריך למאיר פרוש את הטיול שהוא בחר לעשות או שאולי להוכיח לעם ישראל מי באמת דואג לחינוך ילדי ישראל ומי מודאג דווקא מדברים אחרים".

צפו: פרוש בסיור משותף עם בנט

הבכיר המעורה בפרטי ההסכם בחינוך העצמאי מוסיף כי "כולם יודעים מי בראש מעייניו החינוך העצמאי מתוך אכפתיות אמיתית לכלל ישראל ומי מעניין אותו משרות וכדומה".

גורמים נוספים מציינים כי "גם אם למאן דהוא יש טענות הרי שאת הכל ניתן לפתור בדרך מתורבתת כפי המקובל אצל בני תורה. לא ברעש וצלצולים או בכותרות רעשניות משיגים דברים. יש דרך כיצד פועלים". לדבריהם, ב'דגל' היו מוכנים לתת לפרוש הכל אולם הוא עמד איתן בדעתו על ניהול משותף בחינוך העצמאי מה שיגרום לבעיות ניהוליות קשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר