אחת ולתמיד: מה הגרפולוג יכול לדעת עליי מכתב היד?

ואם להיות ספציפיים, בעת תהליך מיון עובדים באמצעות אבחון גרפולוגי - האם הגרפולוג מסוגל לאבחן פרטים אישיים בחיינו ולהעביר אותם הלאה? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מבדילה בין הידע של הגרפולוג למידע שהוא מעביר (גרפולוגיה, משפחה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
כמה עמוק הגרפולוג יודע עליי? (צילום: shutterstock)

שלום תמר, כחלק מתנאי הקבלה לעבודה נתבקשתי על ידי המנהל לעבור אבחון גרפולוגי. רציתי לשאול האם הגרפולוג יכול לאבחן גם נתונים אישיים ביותר או רק תכונות כלליות, ואם כן, האם הפרטיים האישיים נמסרים גם הם למנהל, למרות שאינם נוגעים לתפקיד? אודה לך מאד על תשובתך במסגרת המדור. השאלה מטרידה אותי מאד. כל טוב, ראובן.

מיון עובדים באמצעות אבחון גרפולוגי

כיום, שימוש באבחון גרפולוגי לצורך מיון עובדים נהיה נפוץ יותר ויותר בגלל התועלת הרבה שבו. לפני שאענה על שאלתך באופן נקודתי, אעניק לקוראים הסבר קצר כיצד עובד תהליך של מיון עובדים בסיוע אבחון גרפולוגי.

כשמנהל עבודה פונה לגרפולוג לחוות דעת על מועמד לעבודה, הוא מבקש לבדוק את רמת ההתאמה של העובד לדרישות המקצוע, והאם הוא עונה על ציפיותיו כעובד שלו, ובהתאם לכך מציג את דרישותיו בפני הגרפולוג. לדוגמה, אם מדובר על מועמדות לאיש מכירות, יתבקש הגרפולוג לדווח על יכולת שכנוע, מוטיבציה, יחסי אנוש, תודעת שירות ועוד.

בדרך כלל, הגרפולוג נותן תיאור אופי כללי קצר יחד עם פירוט על התכונות והיכולת התפקודית החשובים לצורך העבודה, ובנוסף נותן דירוג שמשקף את מידת ההתאמה של העובד לכל אחת מדרישות התפקיד שהוצגו. מנהל העבודה מחליט על קבלת או אי קבלת העובד לאחר שקלול של כל הנתונים המוצגים באבחון, לפי סדרי העדיפויות שלו (אחרי הכל, אף אחד לא באמת "עובד מושלם"), יחד עם התרשמותו האישית מן הריאיון עם המועמד.

כעת לשאלתך. גרפולוג מקצועי בהחלט מסוגל לאבחן תכנים אישיים ביותר, אלא שהוא אינו מעביר אותם הלאה בשעה שהם אינם רלוונטיים, כמו בראיון עבודה. בנוסף, מעשה שכזה ללא ספק, נוגד את כללי האתיקה.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר