ביקור מיוחד בישראל

בכיר במפלגה הרפובליקנית יגיע מחר למפגש עם יו"ר הכנסת

יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין ייפגש מחר עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במסגרת ביקור עבודה. חשיבות המפגש יכולה להתבהר בעתיד באם ראיין יחליט 'להציל' את הרפובליקנים (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
פול ראיין (צילום: שאטרסטוק, מתוך יוטיוב)

מחר (שני) בשעות הבוקר, יפגש פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, במסגרת ביקור עבודה, עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ביקורו עבר מתחת לרדאר התקשורתי אך חשיבותו של ראיין כבכיר בממסד הרפובליקני ומועמד אפשרי בעתיד לנציג המפלגה לנשיאות ארה"ב, מהווה פגישה ייחודית בישראל בזמן הבחירות הנוכחיות.

בכירי המפלגה הרפובליקנית מנסים להתנער ממועמדותו הכמעט בטוחה של דונלד טראמפ כנציג המפלגה לנשיאות. טראמפ מוביל במספר הצירים, בסקרים ובלתי ניתן לעצירה. מאידך, התבטאויותיו כנגד מיעוטים ונשים מעוררות פחד בין פעילי המפלגה שחוששים שהוא יבריח מצביעים בלתי מפלגתיים, דבר שיגרום להפסד ברור אל מול המועמדים הדמוקרטים: קלינטון וסאדרס, שמושכים אליהם צעירים, מיעוטים ונשים.

בכירי הממסד הרפובליקני מקווים לכך שטראמפ אמנם ישיג את מספר הצירים הגבוה ביותר, אך לא ישיג את הרוב המוחלט: 1237 צירים אשר מביאים אותו להיות המועמד באופן וודאי. במקרה שאין לאף מתמודד רוב צירים מינימלי, הרי שהמשחק נפתח בוועידת המפלגה. ישנה אופציה שוועידת המפלגה תאפס את כמות הצירים ותעבור לשכנע את הצירים להתאחד תחת מועמד מוסכם. טראמפ עצמו רמז בעבר שאם דבר שכזה יקרה "יתחוללו מהומות".

ראיין בכינוס שדולת אייפא"ק

ראיין עצמו הכחיש באופן ברור שיסכים להיות מועמד המפלגה: "אם אתה רוצה להיות נשיא אתה צריך לרוץ לנשיאות. אנחנו צריכים לבחור את המועמד שלנו מבין אלה שרצו לנשיאות. זה ברור ופשוט. אז לא, אני לא הולך להיות הנשיא. אני לא הולך להיות המועמד".

עם זאת, בשבועות האחרונים מדווח בתקשורת האמריקנית שבאם בכירי הממסד הרפובליקני ילחצו עליו כמועמד "חירום" נגד טראמפ כדי לזכות בבחירות, לא תהיה לו ברירה אלא להסכים. בעיקר משום שהוא עצמו מעדיף כל מועמד אחר על פני טראמפ, ואף גינה כמה פעמים בחריפות את דבריו.

ראיין, מקבל תמיכה גורפת ברחבי המפלגה. תעיד על כך בחירתו ליו"ר בית הנבחרים ברוב קולות. בנוסף, ראיין היה מועמד המפלגה כסגן נשיא ארה"ב בקמפיין של מיט רומני בשנת 2012.

הגעתו של ראיין מחר לישראל כמועמד אפשרי לנשיאות ארה"ב, תהיה הפעם הראשונה בקמפיין הבחירות הנוכחית שמועמד אפשרי מגיע לישראל לקבל את תמיכתה. ראיין עצמו פרו-ישראל באופן מובהק. יש לשים לב אם כן באופן ברור לדבריו מחר, ואולי הוא מגיע לישראל בדרך עקיפה – דרך פגישה עם יו"ר הכנסת – כדי לקבל את תמיכתו של נתניהו בריצה עתידית. נתניהו אינו מתערב הפעם בבחירות בארה"ב, ואף נמנע מלהיפגש עם המועמדים השונים או להצהיר על מועמד עדיף מבחינתו (להבדיל מהבחירות האחרונות והתגייסותו עבור מיט רומני). בכירי המפלגה מכירים את השמועות שנתניהו מעדיף את קלינטון על פני טראמפ, ולכן התאחדות המפלגה סביב ראיין תהווה עדיפות עבור הקול היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר