הפתולוגים קבעו: הכדור שנורה לעבר ראשו של המחבל - הוא זה שחיסל אותו

גורמים המעורים בחקירת החייל שחיסל את המחבל בחברון טוענים כי שני רופאים פתולוגיים קבעו כי הכדור שירה החייל בראשו של המחבל - הוא זה שגרם למותו. פרקליטיו: "מחזק את גרסתו" (ארץ)

החייל שירה במחבל (צילום: פלאש 90)

גורמים המעורים בחקירת החייל שחיסל את המחבל בחברון טוענים כי שני רופאים פתולוגיים, ישראלי ופלסטיני, שניתחו את גופת המחבל שחוסל, קבעו כי הכדור שירה החייל בראשו של המחבל - הוא זה שגרם למותו של המחבל ולא הכדורים שנורו לעברו בעת שניסה לדקור את הלוחמים בחברון. מהמכון לרפואה משפטית סירבו להתייחס לממצאים.

פרקליטיו של החייל מסרו בתגובה כי "ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים ממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע ופעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון - ולנוכח ההתרעה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ".

מוקדם יותר פרסם משרד האסירים הפלסטיני כי הדו"ח של הפתולוג הפלסטיני קבע כי הכדור שנורה לעבר ראשו של המחבל - עבד אל-פתאח שריף, הוא זה שחיסל אותו, אך כאמור, חוות דעתה של הרופא הישראלי לא פורסמה נכון לשעה זו באופן רשמי.

תיעוד הירי שחולל סערה (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

בתוך כך, בערעור שהגישה התביעה הצבאית לפני יומיים לשחרור החייל למעצר פתוח, נטען כי החייל אינו משתף פעולה עם חוקריו, אף שבהתחלה טענו סנגוריו שהסכים לערוך שחזור של התקרית ועימות עם החיילים שהעידו נגדו. "הוא מסרב לערוך שחזור ועימותים (למעט עם חייל אחד שאין באמת מחלוקת ביניהם), ואף מציין שאינו זוכר דברים שנאמרו גם על-ידי עדים במקום", נטען בכתב הערעור שהגישה התובעת הצבאית הראשית.

היא הוסיפה: "אין ראיות לכאן או לכאן. הראיות מציגות תמונה ברורה מאוד של מה שאירע והיא מתאימה לביסוס החשדות נגדו. בסרטון יש ניואנסים והוא מדבר בעד עצמו. אמירות של החייל באירוע מלמדות על הלך הרוח שלו ועל המניע שלו במעשה. הטענות שלו כי פעל מהגנה עצמית הן כבושות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר