אחת ההדלפות הגדולות בהיסטוריה

מיליוני מסמכים חשפו: הלבנת ההון של פוטין ועשרות מנהיגים

הדלפת ענק שמתפרסמת בשיתוף פעולה של עשרות עיתונאים חוקרים חושפת את נתיבי הלבנת ההון של מנהיגים רבים מסביב לעולם, בהם ולדימיר פוטין. הקרמלין לפני מספר ימים: 'מידע מטעה' (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הדלפת ענק שמתפרסמת הערב (ראשון) בעשרות כלי תקשורת ברחבי העולם לאחר תחקיר אינטנסיבי חובק עולם שביצעו עיתונאים חוקרים מכל רחבי העולם, מגלה את נתיבי הלבנות ההון של המנהיגים, ביניהם גם ולדימיר פוטין, שעל פי התחקיר העביר לא פחות מ-2 מיליארד דולר באמצעות חברות הרשומות במקלטי מס באיי הבתולה הבריטיים ובקפריסין.

על פי התחקיר שמבוסס על הדלפת ענק מפירמת רואי חשבון "מוסאק פונסקה" המבוססת בפנמה ומחזיקה בסניפים בחמישים מדינות בעולם, כולל בישראל, הכספים הועברו באמצעות עשרות אלפי חברות קש שמקושרות למקורבים ולקרובי משפחה של מספר מנהיגים מהחזקים בעולם.

בין הנפגעים - אלפי אזרחים סוריים שנפגעו מפצצות שמומנו באמצעות חברות הקש (מתוך אתר הפרויקט)

על פי התחקיר, חברות שרשומות על שמו של ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, העבירו ביניהם לא פחות משני מיליארד דולרים על ידי הלוואות לחברות שונות, כאשר בתוך שעות ספורות, הלוואות הענק - חלקן בסכומים של 200 מיליון דולרים - "נמכרו" לחברות אחרות במקלטי מס, תמורת סכום של דולר בודד.

דובר הקרמלין סרב להגיב לתוצאות התחקיר, אך לפני ימים ספורים מסר דובר הקרמלין בהודעה כללית כי עיתונאים "החותרים תחת פוטין" מכינים מתקפת מידע המכילה מידע מטעה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

מלבד פוטין מככבים ברשימה גם נשיא סין, שי ג'ינפינג, שהכריז מלחמה בשחיתות שפשתה בממשל הסיני, אך על פי התחקיר, קרובי משפחתו פתחו בשנים האחרונות חברות במקלטי מס, דרכם הועברו כספים רבים. גם נשיא אוקראינה,פטרו פורושנקו פתח על ידי מקורביו מספר חברות אחזקה באיי הבתולה הבריטיים במהלך פלישת רוסיה למחוז דונבאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר