בג"ץ הגז

שקד נגד בג"ץ: "הפעלת סמכות ללא אחריות"

שרת המשפטים איילת שקד תקפה בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין את ביטול מתווה הגז ע"י בג"ץ וטענה כי פעלו בחוסר סמכות. שקד הבהירה כי תפעל למינוי שופטים שלא יתערבו במדיניות (חדשות)

שקד נואמת בכנס, הבוקר (צילום: מוטי קמחי - ynet)

בג"ץ הגז: שרת המשפטים איילת שקד, תקפה הבוקר את בית המשפט העליון, זאת על רקע ביטול מתווה הגז, וטענה כי הוא מתערב בחוסר סמכות.

בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין באילת, בנוכחות בכירי מערכת המשפט, אמרה שקד: "שוב הפך בית המשפט לזירה שבה מתבררות שאלות פוליטיות ומקרו-כלכליות, שאלות שאמורות להיות מוכרעות לא באולם הגדול, אלא באולמות קטנים של בתי ספר וגני ילדים פעם בארבע שנים בשעה שאנשים הולכים לבחירות ובוחרים בנציגיהם לכנסת".

"השופט אהרן ברק קרא להם חורים שחורים של הכול שפיט, אני קוראת להם מרחבי משילות. כך הגענו למצב שהעותרים נגד מתווה הגז הם עמותות וחברי כנסת יש להם זכות לקדם את דעותיהם הפוליטיות, אך במקום לעשות זאת בכנסת הם עושים זאת דרך מערכת המשפט".

שקד הוסיפה: "הטענה שהושמעה היא כאילו שכל המתווה אושר חוץ מפסקת היציבות. אומרים 'סעו לשלום, המפתחות בפנים', אך שוכחים לומר שהמנוע חסר.

"שוב אנו נתקלים בהפעלת סמכות ללא אחריות. הכלי שעשה בית המשפט כדי לפסול את פסקת היציבות לא חוקק בכנסת. כל זה מוביל לחוסר יציבות משפטית, שכן הממשלה צריכה לנהל מו"מ בגודל היסטורי, כשהמסגרת המשפטית שבה היא פועלת בלתי צפויה".

צפו: מאבטחות הכנסת הפרידו בין גילאון לשקד (ערוץ הכנסת)

שקד התייחסה במרומז לדברי נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, על מינוי השופטים ואמרה: "השופטים שאני רוצה לראות הם שופטים שיודעים לזהות את מרחבי המשילות. על כס השיפוט יהיו אלה שישמרו על חוסנו ויוקרתו של בית המשפט העליון, אך לא בענייני מדיניות שאינם פוגעים בזכויות אדם. שופטים שסומכים על בחירתו של העם, הם אחראים לארנק ולחרב".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט שנאם אחרי שקד, הגיב לדברים ואמר: "חלק בלתי נפרד משמירה על החוק הוא שמירה על מעמדם של בתי המשפט והשופטים. כך היה לאחר פסק דינו של בית המשפט העליון לגבי מתווה הגז. אפשר לחלוק ולטעון, אבל כשבית המשפט העליון אמר את דברו - חובה לכבד הן את פסק הדין והן את המוסד. זו עוצמתנו.

"כך, כשבית המשפט אישר ברוב דעות את הריסת בית של מי שהרג את אלכסנדר לבלוביץ',ולא אישר שלושה בתים שאני אישרתי, גם כשחלקתי על הפסיקה - אני מכבד אותה. בעבר הגנתי וסברתי שניתן להגן על נוהל שכן. למרות שבית המשפט העליון פסק אחרת - ניתנו הנחיות לצבא לפעול על פי בית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר